Aviseringar
Rensa alla

Brist på sittplatser och tomma ytor


Ämnesstartare

Då kan man bekanta sig med någon ny och sitta med hen. Elller luta sig mot väggen och spana efter folk som reser sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Då kan man bekanta sig med någon ny och sitta med hen. Elller luta sig mot väggen och spana efter folk som reser sig.

Känner mig oftast inte bekväm med många människor, och jag ser sällan någon som sitter ensam och ser ut att vilja ha sällskap. (Tänker att jag själv hellre sitter ensam så ogillar att störa andra på det sättet, personligt utrymme.)

Mm, spana efter lediga platser kan man göra men blir så stressigt att behöva stå som i kö för en plats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

inte stressad men tkr d är drygt

Det är väldigt drygt. Behövs fler platser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

"amagaaad, wiiih, HAHAHAHAAH, ååååås lääggg avvvvv"-tonårsflickestojmedgällstämma är så fasligt enerverande.

mhm

i somras hade jag svårt för att vara med människor

och det ska alltid komma fram folk till mig och prata, hade förstått om jag var snygg, men förstår inte alls


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En fördelning människor över hela landet kanske hade vart nåt, jag personligen kan tänka mig att flytta uppåt lappland om de bygger lite fräscha städer och sådär. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

bild

Ja precis, vad mysigt! Läste lite grann alldeles nyss faktiskt [blush].

amsi:

och det ska alltid komma fram folk till mig och prata, hade förstått om jag var snygg, men förstår inte alls

Du kanske har någon form av hjälpsam och gulltrevlig utstrålning typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mm med hälften så mycket folk över allt hade det nästan kunnat bli trevligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Ja precis, vad mysigt! Läste lite grann alldeles nyss faktiskt .

Vill börja läsa igen så jag utvecklar min fantasi, brukade läsa massor. Vad läste du?

OF 5:

mm med hälften så mycket folk över allt hade det nästan kunnat bli trevligt

Ja, lugnare i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Vill börja läsa igen så jag utvecklar min fantasi, brukade läsa massor. Vad läste du?

Jo jag läste också jättemycket när jag var yngre, men har inte gjort det ordentligt på flera år. Känns bra att ha börjat igen.

Började med Fienden inom oss av Jan Guillou idag!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Började med Fienden inom oss av Jan Guillou idag!

Det är han som skrivit Ondskan va? Eller kanske inte är.. vad tycker du om boken än så länge? Har ingen aning om vad för böcker jag vill börja läsa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Det är han som skrivit Ondskan va? Eller kanske inte är.. vad tycker du om boken än så länge? Har ingen aning om vad för böcker jag vill börja läsa.

Jo det är det! Har bara läst 20 sidor än så länge [blush] men den är mycket lovande. Känns som en nyttig bok, så att säga.

Vet inte heller vad jag är intresserad av egentligen, deckare har jag svårt för men annars gillar lättsamma och roliga böcker såväl som lite tyngre böcker som behandlar div. grejer i samhället osv. Man får prova sig fram!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Vet inte heller vad jag är intresserad av egentligen, deckare har jag svårt för men annars gillar lättsamma och roliga böcker såväl som lite tyngre böcker som behandlar div. grejer i samhället osv. Man får prova sig fram!

Jag gillar inte heller deckare, men vill gärna ha lite spänning. Verklighetsbaserade böcker är intressant att läsa. Ja, en får läsa lite av varje.

nubbie:

Jo det är det! Har bara läst 20 sidor än så länge men den är mycket lovande. Känns som en nyttig bok, så att säga.

Åh, vad handlar den om? Gillar när böcker är omöjliga att lägga ifrån sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Åh, vad handlar den om? Gillar när böcker är omöjliga att lägga ifrån sig.

Från adlibris.se:

Klockan tre på morgonen gör säkerhetspolisen och terroristpolisen tillslag mot ett antal familjer i en Stockholmsförort. Ett femtiotal personer grips och transporteras bort. De gripna får ingen vetskap om vad de är misstänkta för. Men nästa dag exploderar nyheten att ”al-Qaida i Sverige” har oskadliggjorts och att landet räddats från den största katastrofen någonsin. Nio personer häktas som terrorister och därefter utbryter den stora tystnaden. Ingen vet vad som sker i polisutredningen.

Polisintendent Eva Johnsén-Tanguy, som är förhörsexpert på Ekobrottsmyndigheten, får till sin förvåning ett helt nytt jobb, att leda förhören med de misstänkta terroristerna. Därmed förändras hennes liv, bland annat innebär det att vänskapen med journalisten Erik Ponti utsätts för svåra slitningar. I kriget mot terrorismen hamnar Eva Johnsén-Tanguy och Erik Ponti på helt olika sidor.

Jan Guillou gör i romanen Fienden inom oss upp med de lagar som sägs vara avsedda att skydda demokratin men som skadarden betydligt mer än terrorismen gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Jan Guillou gör i romanen Fienden inom oss upp med de lagar som sägs vara avsedda att skydda demokratin men som skadarden betydligt mer än terrorismen gör.

Låter som sådant som kan vara bra att veta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Låter som sådant som kan vara bra att veta.

Ibland är jag lite glad över att jag är rätt oinsatt när det kommer till politik och sånt (även om det kan vara väldigt intressant när det behandlas på det här viset), kan tänka mig att det är en sådan bok som får en att reflektera kanske alltför mycket kring saker i tid och otid om man är det.


   
SvaraCitera