Aviseringar
Rensa alla

Brister av mina bristningar


Ämnesstartare

Känner mig ful och värdelös. Alla dessa bristningar, dessa dallrande lår. Tandställningen som skaver. Att aldrig vara nöjd. Frustrationen över alla kroppskomplex jag vet att jag inte borde ha, men som jag ändå har. Rädd att folk säger högt vad jag tänker


   
Citera
Ämnesstartare

är inte många som egentligen bryr sig 

din kropp bara finns där och den fungerar


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Det som inte går att göra något åt är ofta det svåraste att acceptera 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ditt bästa jag:
är inte många som egentligen bryr sig 

din kropp bara finns där och den fungerar

det värsta som finns är när folk kollar på en och skrattar, ler eller stirrar. behöver inte alltid vara ord/handlingar. tror knappast folk skrattar, ler och stirrar på mig för att jag är snygg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Albanien_Mats:

det värsta som finns är när folk kollar på en och skrattar, ler eller stirrar. behöver inte alltid vara ord/handlingar. tror knappast folk skrattar, ler och stirrar på mig för att jag är snygg.

Du kanske inbillar dig? Ler/skrattar alltid när jag hälsar/tittar på folk. Är nog inte den enda heller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det är ganska snyggt med bristningar. Inte för att det hjälper eller påverkar det grundläggande problemet, men det kanske är en liten tröst att det finns sådana människor också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Albanien_Mats:

det värsta som finns är när folk kollar på en och skrattar, ler eller stirrar. behöver inte alltid vara ord/handlingar. tror knappast folk skrattar, ler och stirrar på mig för att jag är snygg.

finns tusen anledningar som inte är negativa och vad en person du inte känner tycker om dig ändrar inte på den du är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: men det kanske är en liten tröst att det finns sådana människor också.

Kram på dig


   
SvaraCitera

oavsett hur man ser ut tycker jag att man ska ha en stor distans till sin kropp. den är trots allt bara en kropp. njut utav det som den är bra på och det som den kan. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Bristningar får man och de är så vanliga att du borde inte behöva må dåligt av dem. 

Och tandställning har jag också haft, det skaver och är jobbigt men det är också jättevanligt. Oroa dig inte vad andra tror om dig när de tittar på dig. Du låter dig själv påverkas av tankar som folk inte har om dig. Och de som tänker och säger saker om dig är svagare än dig.


   
SvaraCitera