Aviseringar
Rensa alla

Bristningar... 🙁


Ämnesstartare

jag har fått bristningar av att gå ned i vikt också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har varken gått upp eller ner märkvärt.... Jag har haft bristningar ett tag nu, på låren och lite på ryggen... det e inte så himla falrigt egentligen, ingen tänker så mycket på dom som en själv... men jag tror att sola kan hjälpa....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är bristningar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har bristningar på låren, rumpan och på brösten 🙁
jag gick upp från 54 till 60 kg under kort tid och då kom dom... just nu tänker jag inte så mycket på dom, men i sommar kommer dom bli ett problem!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sola hjälper absolut inte kan jag säga..
man blir brun överallt utom där bristningarna är, dom bara lyser upp ännu mer då=((((((


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nån som kan svara på min fråga?
Vad är bristningar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är som lila sträck på huden som efter ett tag bli vita.. man har det oftast på låren, brösten eller rumpan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har också bristningar, men vad gör deet?
både på brösten, låren och på rumpan.
Man ska vara glad iaf! 🙂
jag är frisk, ni är förhoppningsvis friska, var glada över det!
Det finns så många killar där ute som struntar i bristningarna, killar kan också ha det.

Jag tror inte heller på att sola skulle åf dom att blekna, snarare förstärka dom, laser finns. Men varförvarför? lägga pengar på en sådan sak när ni kan köpa något kul istället! 🙂
något som får er att le. Ni kanske kan använda lasern men sen om sju år kanske ni gått upp något kilo och får det igen. Ska ni lasra bort det då också?
Lev och le! Var glada och stolta över eran kropp.
accepterar ni eran kropps åg ör alla andra det också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hej vic.....bristningar betyder STRETCH MARKS (PÅ ENGLSKA)
ASSÅ D E STRÄCKAR SOM MAN FÅR PÅ KROPPEN


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har en pojvän sen 1 år tillbax och jag vill jättegärna ha sex med honom (har ännu inte gjort det) men jag vågar inte för att jag har bristningar på magen, och de syns det e jättepinsamt vad kommer han att tänka om han ser mig helt näck, stackarn kommer bli rädd =(, har aldrig låtit honom se min mage ,men jag vill så gärna ha sex med honom.... så snälla är det ngn där ute som vet hur jag kan få bort de..Snälla =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bristningar kan också komma av hormoner,Butterfly_86:läs hela tråden...så får du en del tips.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men alltså finns det ingen mirakel kur som jämmnar ut huden så att bristningarna inte syns????


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mådde också dåligt pga mina bristningar förut. har bristningar på insidan av låren, när man sitter "skräddare" så skär dom liksom in i låren, om ni förstår hur jag menar. Har bristningar på brösten också. Fick dem när jag jag var runt 14-15 så dom har hunnit bleka en del nu. Kände mig rätt ful förut och ensam om att ha dem men sedan upptäckte jag att de flesta tjejer/kvinnor har bristningar. Även om man inte har nåfra i 18-årsåldern så får de flesta bristningar senare i livet, tex när dev är gravida.

slutsatsen blir alltså att bristningar kanske inte är så snygga men fullt naturliga och inget att må dåligt eller skämmas över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hej butter lfy.....
maila mig sen få jag maila hur du kan få bort de
kram
ethiruta10@hotmail.com


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bristningar kommer inte av att man är överviktig eller av att man har gått upp i vikt och dom kommer heller inte att försvinna bara för att du bantar. Däremot så kommer dom att blekna bort med tiden och bli mindre synliga. Bristningar kommer oftats av att kroppens hormoner ändras för snabbt. Jag fick dom när jag drabbades av ätstörningar och gick ner väldigt mycket i vikt.


   
SvaraCitera