Aviseringar
Rensa alla

Bristningar... 🙁


Ämnesstartare

Jag har då haft bristningar ett bra tag nu, p g a att jag är överviktig. Jag undrar om det blir bra om man bantar? Kommer bristningarna att synas? Finns det något mot detta?


   
Citera
Ämnesstartare

Hej,

Jag vet inte, men jag tror att de försvinner med tiden.
Jag själv har sådana bristningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hoppas att de försvinner. Vet någon hur man kan få dem att försvinna? På något sätt? :((((((((


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har oxå bristningar. Gick upp från 46 kg till 65 kg och jag som alltid varit jätte smal fick ju bristningar direkt. Dom är röd/lila och jag har dom över hela låren och det ÄR inte kul, jag vet. Har hört att det finns en salva som heter "Hudroid" som ska dra i hop huden på nåt sätt. sen har jag hört att man kan smörja sig med Aloe Vera creme på stället/ställena man har bristningarna.
Man kan sola oxå. Sen har jag hört att man kan ta bort dom med laser och det kostar nog en del och är nog inte så jätte skönt. Bristningarna försvinner aldrig, dom "försvagas", tynar bort. Det kommer finnas svagt av vita ärr efter bristningarna, men inte som syns så där.
Jag gick upp när jag började med p-spruta, men har slutat med den nu!

Hoppas tipsen va till lite nytta!

Kramar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hej du..jah a massa kompisar som har jätte mkt med bristningar.. men inte för att göra dej lessen så ha ja hört att dom kommar inte att försvinna.men ja hoppas att de gör det på dej..och på alla andra som har det.
*kram*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hallå...ja e inte säker men ja tror man kan ta bort dom me laser ( vad kan man inte ta bort me laser nuförtiden liksom=))
men annars bleknar dom med tiden...
jag fick massor när jag började käka minipiller. brösten växte två storlekar på en vecka typ. hade aldrig börjat äta d om ja vetat att d skulle bli så..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har oxå bristningar, dom försvinner aldrig bara bleknar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä nu gråter jag snart...jag har bristningar på brösten...och det är så himla fult... vill bara ha bort dom! 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan nästan svära på att ingen av er har en lika fet bristning som jag. Den är lokaliserad på framsidan av axeln, nästan i armhålan vilket är tur så syns den inte så mycket. Dessutom pressar man i solariet alldeles förmycket.

Började som en liten rödlila fläck och har bara växt sedan dess.

Ni som har bristningar, gå till närmsta hälsokostbutik och köp er ett zinktillskott. Det hjälper, det kan jag lova. Men försvinner helt det gör dom aldrig, dom bara bleknar med tiden eller så skyndar ni på det med zink.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har själv bristningar.Dock inte så mycket.Men tillräkkligt för att må så dåligt..
Men sen kollade jag upp en del krämer man kunde använda sig av..och hittade en jättebra kräm på "kicks" Det är en ny kräm som jag tycker ni borde testa..har verkligen hjälpt mig. Det minskar, men dock inte försvunnit helt.Men mina syns knappt längre tack vare denna kräm.
Den heter "stretchmark corrector, anti.stretchmark +firming cream" Som sagt så finns den att köpa på kicks för exakt 160(eller om de var 170) kronor. Värt priset tycker jag. Lycka till.!! Märket är Lóréal..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag fick en del "streck" på mitt ass när jag gick upp 10 eller 15 kg, men dom är borta nu! yeey Dom störde inte heller så värst...eller jo, men dom kan nog försvinna om man bantar igen tror jag...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Går bristningar bort om man går ner i vikt igen?
Kan man även få bristningar av att gå ner i vikt snabbt eller gäller det bara viktuppgång?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej tove jag tror att det bara är när man går upp i vikt. Men för mig räckte det med några kg på väldigt kort tid....alltså dom kom på typ två veckor. Men jag har alla fall alltid levt i tror att dom försvinner om man blir smalare. Rent logiskt borde det kanske inte vara så men men ...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mmm vet hur de känns, gick upp i vikt snabbt å nu sitter dom där. Fasar inför sommaren om ja inte får bort dom -PANIK-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så farligt är det inte. Jag bryr mig inte om tjejer har bristningar, nästan alla jag känner har det.


   
SvaraCitera