Aviseringar
Rensa alla

Bristningar


Ämnesstartare

Hej alla!

Jag har ett så himla pinsamt men för många väldigt vanligt problem - Bristningar. Det är så äckligt och framförallt JOBBIGT! Jag skulle aldrig kunna tänka mig att visa min kropp för någon just nu, på gympan går jag in på toan och byter kläder, för att ingen ska se mina hemska sträck på lår och bröst.

Jag har läst lite om ämnet och det står nästan överallt att dom aldrig kommer försvinna, bara synas lite mindre, typ blekas bort "med tiden"... Vadå med tiden? Jag har haft dom i ungefär 1 år, hur många ska det ta? 2, 3, 4 år eller? Det känns så trist, för jag lider verkligen av detta! Asså, sträcken på benen kan jag leva med, men brösten, det funkar inte. Jag måste alltid gå och dra upp bhn så att dom inte ska synas, men orkar inte med det snart. Jag vill ha bort dom NU!

Så nu undrar jag hur ni gjorde för att få bort era bristningar och vad ni gör för att hålla dom borta.
Sååå tacksam för svar// Flowerchild_


   
Citera
Ämnesetiketter

Bristningar är inte äckligt eller konstigt alls, alla tjejer har det.
Och ja, de finns alltid där, men de kommer blekna tills de knappt syns mer. Hur lång tid det tar vet jag inte, men sluta oroa dig du, det är inget konstigt med det. [smile]


   
SvaraCitera

inlägget över,word


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Bristningar är inte äckligt eller konstigt alls, alla tjejer har det.
Och ja, de finns alltid där, men de kommer blekna tills de knappt syns mer. Hur lång tid det tar vet jag inte, men sluta oroa dig du, det är inget konstigt med det.

Men det är så jobbigt bara, jag måste gå och gömma min kropp för alla när jag det är det sista jag vill. Det är ju normalt, men ändå skämmigt [sad]


   
SvaraCitera

Flowerchild_:

Men det är så jobbigt bara, jag måste gå och gömma min kropp för alla när jag det är det sista jag vill. Det är ju normalt, men ändå skämmigt [sad]

sola då så syns de mindre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flowerchild_:

Det är ju normalt, men ändå skämmigt

går inte ihop. sluta skämmas!


   
SvaraCitera

är dom vita eller typ.. lila?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

addictive:

är dom vita eller typ.. lila?

Lila *suck*


   
SvaraCitera

Flowerchild_:

Lila *suck*

det är möjligt att få bort dom om dom är lila, har jag hört. fick du dom av viktiuppgång/pubertet eller vad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spindelnätaren:

sola då så syns de mindre

Lite svårt att sola nu..


   
SvaraCitera

Flowerchild_:

Lite svårt att sola nu..

Nej, sola solarium om du nu så gärna vill få bort dem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

addictive:

fick du dom av viktiuppgång/pubertet eller vad?

Både och.. Typ [shake] Men jag tror att det beror på viktuppgång mest


   
SvaraCitera

Flowerchild_:

Men jag tror att det beror på viktuppgång mest

ok, jag vet ju inte hur smal du är och så. men jag vet folk där bristningarna har försvunnit om dom gått ner i vikt igen efter en viktuppgång.

men jag tror definitivt att man kan få bort bristningar, folk har ju fårr bort ärr och så med salvor, bristningar är ju typ en slags ärr? men massage är en mirakelmetod mot det mesta, du kanske borde prova det först o främst? 😀


   
SvaraCitera

Jag har på överarmarna.


   
SvaraCitera

Flowerchild_:

Men det är så jobbigt bara, jag måste gå och gömma min kropp för alla när jag det är det sista jag vill. Det är ju normalt, men ändå skämmigt [sad]

Det måste du inte alls, det är inte skämmigt. Det är knappast någon annan som tänker på det. Jag har då aldrig suttit och spanat efter bristningar på folk.
Varför är det så hemskt om någon ser det? Det är ju helt normalt. Jag tvivlar på att någon skulle påpeka det eller reta dig, alla har det och ingen bryr sig. Slappna av. De bleknar snart bort. [smile]

addictive:

det är möjligt att få bort dom om dom är lila, har jag hört.

addictive:

men jag tror definitivt att man kan få bort bristningar, folk har ju fårr bort ärr och så med salvor, bristningar är ju typ en slags ärr?

Det försvinner inte, det bleknar. Ofta bleknar det så till den milda grad att man inte ser det längre, men det försvinner ju inte.


   
SvaraCitera