Forumet - Bristningar.

Bristningar.

581 1 19
så länge du växer är det oundvikligt att bristningar kommer att uppkomma och det är ingenting konstigt – alla har dem. de enda verkligt effektiva behandlingarna för att minska deras utseende är allvarliga ingrepp som t.ex. laserbehandling och mikrodermabrasion. det du kan göra är att se till att huden behåller sin elasticitet (så att den inte brister) genom att hålla den återfuktad. att smörja in huden med babyolja, kokosolja eller någon bra, fet hudkräm när du kliver ut ur duschen är alldeles tillräckligt. massage är också bra.

s1cce: Vitamin E ska vara bra för huden och göra den mer töjbar, annars finns det inte så mycket man kan göra åt sina bristningar
nöj! det finns inga bevis för att vitamin e-olja är effektivt för att behandla bristningar, och det är dessutom kontraindikerat för läkande hud eftersom det kan förvärra uppkomsten av ärr.

Spana också in:

Vet! Menade inte att behandla bristningar utan "uppkomsten av nya", göra huden mer töjbar 
durga: så länge du växer är det oundvikligt att bristningar kommer att uppkomma och det är ingenting konstigt – alla har dem. de enda verkligt effektiva behandlingarna för att minska deras utseende är allvarliga ingrepp som t.ex. laserbehandling och mikrodermabrasion. det du kan göra är att se till att huden behåller sin elasticitet (så att den inte brister) genom att hålla den återfuktad. att smörja in huden med babyolja, kokosolja eller någon bra, fet hudkräm när du kliver ut ur duschen är alldeles tillräckligt. massage är också bra.

nöj! det finns inga bevis för att vitamin e-olja är effektivt för att behandla bristningar, och det är dessutom kontraindikerat för läkande hud eftersom det kan förvärra uppkomsten av ärr.

s1cce: Vet! Menade inte att behandla bristningar utan "uppkomsten av nya", göra huden mer töjbar
ah! missuppfattade. ja, där kan du nog vara något på spåren. vitamin e-olja är ju dock rätt dyrt, så det kanske blir en lite otymplig kroppsbehandling. apotekets olika hudoljor (typ, babyolja, gravidmageolja, finns nog fler) brukar ha vitamin e tillsatt för att skydda de vegetabiliska oljorna från oxidation. det kan nog vara ett bra alternativ.

durga:
ah! missuppfattade. ja, där kan du nog vara något på spåren. vitamin e-olja är ju dock rätt dyrt, så det kanske blir en lite otymplig kroppsbehandling. apotekets olika hudoljor (typ, babyolja, gravidmageolja, finns nog fler) brukar ha vitamin e tillsatt för att skydda de vegetabiliska oljorna från oxidation. det kan nog vara ett bra alternativ.
=)
De bleknar med tiden och i princip alla har dem. Jag brukar smörja in de som syns med bio-oil och feta hudkrämer. Minns att min rumpa var alldeles lila av bristningar när jag var ca 14 (de syns inte ett dugg idag). Jag fattade inte alls var det var och tänkte att jag väl rivit mig i sömnen eller ngt. Lilla isolan <3