Aviseringar
Rensa alla

Bröst i fredagsmyset?


Saga
 Saga
Ämnesstartare

Jag fattar inte detta med bröst, att det liksom kan bli ett "nej, usch på denna filmen nu byter vi tbx till gamla hederliga 1:an!!" från mamma/ mormor/ kvinnlig personlighet så snabbt man råkar se något. Vad e det som gör det så speciellt med bröst? Som gör så att mammorna får damp om man råkar se lite Amanda Seyfried niples i Mamma Mia under fredagsmyset? *Ja, jag är i fult medvetande om att detta inte händer men kom inte på någon bättre fredagsmys-film eftersom ändå hela svenska folket har sett den filmen* Är det för att dem är uppväxta med att normen att göm det som kommer med kvinnopaketet?  Är det för att det kopplas ihop med njutning (självnjutning/ sex) och för att det är lite tabu om det i detta land? Elr är det för att alla kvinnor får upp dåliga minnen från första ligget och bara "ohh neej, jag måste nog snacka om detta med psykologen på måndag"?   Har någon någon bättre förklaring, cause i don't get dis humhum om helt normala saker Tardig Mycket glad


   
Citera

Pga den sexuella laddningen kanske. De är väl rätt erotiska ting och blahablaha.

Har dock aldrig någonsin varit med om att någon fått för sig att byta kanal pga ett par blottade bröst.


   
SvaraCitera
Saga
 Saga
Ämnesstartare

nöbby: Har dock aldrig någonsin varit med om att någon fått för sig att byta kanal pga ett par blottade bröst.

haha lite överdrivet där kanske, menar mest på den awkward tystnaden det blir i hela rummet, allt typ stannar upp, det blir blickar som liksom -"9 åriga Hanna sitter ju här inne, ska vi kanske byta nu så vi slipper snacket om blommor och bin ikväll?" Det är ju även beroende på vilken sorts föräldrar du har..


   
SvaraCitera

Bröst ger ju tröst speciellt när det är höst det gör en mans röst lugn ,de är naturligt ovj vackert med bröst - en konstig syn om man ser bröst direkt kopplat med sex eller sexistiskt  xD 


   
SvaraCitera

Vill ha mer bröst under fredagsmys


   
SvaraCitera
Saga
 Saga
Ämnesstartare

Lífþrasir:
Vill ha mer bröst under fredagsmys

vill nog många, df porrsidorna skapades


   
SvaraCitera

Saga: vill nog många, df porrsidorna skapades

Syftade mer på verklighet


   
SvaraCitera
Saga
 Saga
Ämnesstartare

så du vill ha push up på dem som sitter i soffan med dig elr hur menar du egentligen?


   
SvaraCitera

Saga: så du vill ha push up på dem som sitter i soffan med dig elr hur menar du egentligen?

menar att jag är alldeles för ensam


   
SvaraCitera
Saga
 Saga
Ämnesstartare

Lífþrasir:

menar att jag är alldeles för ensam

men det är jag också, så du kan ju ta och komma hit så kan vi ha mys partaj! vad sägs? 


   
SvaraCitera

är väl ingen nyhet att det finns moralpoliser. men så extrema exempel är väl inte det vanligaste. eller det kanske de är, fan vet jag.

kan tillägga att jag aldrig sett filmen som togs som exempel.


   
SvaraCitera
Saga
 Saga
Ämnesstartare

Leijonsparfkan tillägga att jag aldrig sett filmen som togs som exempel.

Du går imot dem svenska normerna! coolt Cool


   
SvaraCitera

det är alltid lika trevligt när någon familjemedlem råkar zappa fram en porrfilm


   
SvaraCitera

Saga: men det är jag också, så du kan ju ta och komma hit så kan vi ha mys partaj! vad sägs?

Är du mysig?


   
SvaraCitera

Att kvinnobröst är sexualiserade är väl ingen nyhet? Sexuella grejer brukar ju föräldrar tycka är olämpligt för små barn. Men jag tror att det mest beror på att de är obekväma med att titta på sådant i barnens närvaro.
Kollar jag på en film med t ex min pappa eller systers pojkvän och en sexscen uppenbarar sig vill jag jätteobekväm. Och jag har verkligen inga issues med nakenhet eller sex annars.


   
SvaraCitera