Aviseringar
Rensa alla

Brösts magiska frekvens (fråga till tjejer)


Ämnesstartare

Fysikens lagar säger att alla föremål som utför en svängningsrörelse, t.ex. en pendel eller en tyngd i en fjäder har en egensvängningsfrekvens (eller resonansfrekvens). Om den utsätts för fysisk påverkan med den frekvensen så förstärks rörelsen kraftigt medans om den utsätts för andra frekvenser bara vibrerar den lite. ALLA föremål som kan svänga har en resonansfrekvens, alltså även bröst!!! Om tjejer springer i sina brösts resonansfrekvens kommer dessa alltså att börja kasta våldsamt så att dom nästan knockar den dom sitter på, medans andra springfrekvenser inte är så ”farliga”.

Min fråga till er tjejer är: har ni noterat detta fenomenet? Alltså att när ni springer med en viss frekvens så kastar dom farligt mycket, medans långsammare eller hastigare gång eller löpning är OK? Jag tycker jag noterat på tjejer som springer efter bussen att vissa har enorma problem medans andra kanske inte har det trotts att de kanske har större rattar.

NÅGRA VIDEOR SOM VISAR VAD EGENFREKVENSER ÄR:

1. Här en klassiker: En tyngd hänger i en fjäder som guppar upp och ner med viss frekvens. Då den guppar med fjäderns och tyngdens egensvängningsfrekvens börjar fjädern svänga ordentligt. Annars guppar den bara lite.

2. När man gungar måste man svinga benen fram och tillbaka med gungans egensvängningsfrekvens. Gör man det får den fart. Om man svänger hastigare (som i början på filmen) eller långsammare så får den ingen fart.

3. Hängbron över Tacoma Narrows hade en egensvängningsfrekvens lika hög som vinddyningarna som kom mot bron. Det ledde till att minsta blåst gjorde att bron började kasta kraftigt. Till slut slets hela bron sönder bara av lite lätt blåst. Det är det här jag är rädd ska hända en del stackars tjejer som springer i sina brösts egensvängningsfrekvens.

Så tjejer!!! Har ni noterat att era bröst har en viss självsvängningsfrekvens som ni alltså inte bör springa i.


   
Citera
Ämnesstartare

Alltå du är en jävla jävel alltså [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känns som en fyllefundering signerad dazed detta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

känns som en fyllefundering signerad dazed detta

Nja jag är inte så naturvetenskapligt lagd av mig, har svårt att se mig dra igång just denna tes.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

[tard]

isola:

känns som en fyllefundering signerad dazed detta

Men det här var ju inget direkt svar på frågan! Ni måste ju ha några erfarenheter av detta!? Jag som är så nyfiken. Har ni själva tänkt på detta med självsvängning och försökt att undvika den springfrekvensen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså fyfan vet inte om det är underbart eller skrämmande detta [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:

. Har ni själva tänkt på detta med självsvängning och försökt att undvika den springfrekvensen?

Springer sällan utan bh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hoppas att du har bröstskillz när du gör sådana trådar. För hennes bästa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:

Men det här var ju inget direkt svar på frågan! Ni måste ju ha några erfarenheter av detta!? Jag som är så nyfiken. Har ni själva tänkt på detta med självsvängning och försökt att undvika den springfrekvensen?

Det är väl rätt givet att man känner att brösten rör på sig. Om de inte är väldigt väldigt små.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Springer sällan utan bh

Dom har nog en resonansfrekvens ändå. Dock förmodligen lite kortare. Kanske är det just pg. detta fenomenet som man har BH och inte minst sport-BH. Vad har du i kupa då?

dazed:

Alltså fyfan vet inte om det är underbart eller skrämmande detta [love]

Tänkte du på Tacoma Bridge risken?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ni tittat på videorna by the way? Vad tycker och tror ni om detta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:

Vad har du i kupa då?

[love][love][love][bigsmile]

Svara nu isola [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:

Tänkte du på Tacoma Bridge risken?

Självfallet


   
SvaraCitera

Lite som vhfaj fast inte lika hemsk!


   
SvaraCitera