Aviseringar
Rensa alla

Bröt vänskapen pga kärlek


Ämnesstartare

Jag är 15 år och har sedan ca 8 månader varit riktigt nära vän med en tjej. Vi har haft en väldigt speciell vänskap och det har känts som något väldigt speciellt.
Jag har sedan första stund varit helt galet kär i henne och i början berättade jag det direkt. Hon sa att det inte var några problem och vi blev bättre och bättre vänner. Hon var intresserad av min bästa killkompis men jag sa att jag inte skulle klara av om det blev något mellan dom och hon sa att hon tyckte att min och hennes vänskap var viktigare.
Jag litade på att hon skulle skita i honom och åtminstone hitta någon annan, för det kunde jag iaf leva med.
På en fest så hånglade dom och det har förekommit vid ett annat tillfälle också..
Jag fick reda på det av en annan kompis då dom smög om det båda två.
Jag ringde henne direkt och sa att jag aldrig mer ville prata med henne.
Killkompisen blev jag inte så arg på med tanke på att han var väldigt full och han sa att inte hade kontroll över sig själv, dessutom så är han sån...
Min bästa tjejkompis ringde upp mig senare på natten och grät och sa att hon inte klarade sig utan mig.
Svag som jag är, så förlät jag henne.
Någon månad senare sa jag till henne att jag inte kände något för henne och betedde mig nonchalant, för att få henne att sluta ta mig förgivet.
Det fungerade.
Våran vänskap har blivit mycket mer ömsesidig.. Nice..
Men, så i måndags så satt vi och pratade och jag förklarade bara hur mycket jag tyckte om henne och hur underbar hon var.
Hon sa att hon jämför alla killar hon träffar med mig och sa att jag var den bästa hon träffat, men påstod endå att det inte fanns någon kärlek.
Senare började hon prata om nån kille hon hade börjat snacka med och att dom skulle träffas..
Men hon sa endå att hon inte ville göra mig ledsen och att jag var viktigare än något annat..

I onsdags fick jag ett ryck och tog bort henne som vän på facebook och raderade hennes nr.
Hon har inte ringt eller smasat sen dess vilket är sjukt konstigt och olikt henne.. Jag vet att hon tar detta väldigt hårt och säkert är jätteledsen..

Tycker ni detta är rätt av mig? Är Jag elak?
Vad borde jag göra?
Min kärlek till henne är helt galet stark och jag dessa 2 dygn känns som en månad.

Tror ni det går över?


   
Citera
Ämnesstartare

Thewalruswaspaul:

I onsdags fick jag ett ryck och tog bort henne som vän på facebook och raderade hennes nr.

Heavy stuff. Om du "älskar" henne och vill hennes bästa ska du inte börja gråta som en flicka bara för hon är med en annan kille. Hennes glädje borde vara din glädje. Men du kanske inte tänker så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blitzen:

Heavy stuff. Om du "älskar" henne och vill hennes bästa ska du inte börja gråta som en flicka bara för hon är med en annan kille. Hennes glädje borde vara din glädje. Men du kanske inte tänker så

Då tycker jag hon borde acceptera de gångerna jag har talat om för henne att jag inte klarar av att vara så nära vän med henne.. För mitt eget bästa, alltså.. Istället för att ringa och gråta, som hon ju gör.
Det kanske är det hon förstår nu, och det kan vara därför hon inte hör av sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thewalruswaspaul:

därför hon inte hör av sig.

Bah du borde inte fastna vid henne. Gillar hon inte dig är det ingen mening med det hela, försök släppa henne, du är femton, finns hur många andra som helst ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blitzen:

Bah du borde inte fastna vid henne. Gillar hon inte dig är det ingen mening med det hela, försök släppa henne, du är femton, finns hur många andra som helst ^^

Jag vet.. Känns som att jag aldrig kommer att glömma henne och att jag aldrig kommer att älska nån lika mycket som jag gör med henne.. Jag hoppas jag har fel, annars så är det ju faktiskt helt fruktansvärt..


   
SvaraCitera

Thewalruswaspaul:

Min bästa tjejkompis ringde upp mig senare på natten och grät och sa att hon inte klarade sig utan mig.

ååå 🙁

Thewalruswaspaul:

Tycker ni detta är rätt av mig? Är Jag elak?Vad borde jag göra?

jag tycker bara galet synd om dig. jag hade nog gjort samma sak i din situation. ovanligt klar i huvudet verkar du vara trots dina 15år kände jag.

tillslut hade jag nog sagt upp bekantskapen. lättare att växa då..


   
SvaraCitera

ge upp


   
SvaraCitera

Thewalruswaspaul:

Då tycker jag hon borde acceptera de gångerna jag har talat om för henne att jag inte klarar av att vara så nära vän med henne..

Vadå hon acceptera? Varför har inte du "gjort slut" med henne isf, ? Om jag var kär i min bästa vän skulle jag ju inte vara med den personen, alltså om inte han kände samma som mig. Och jag skulle definitivt inte tvinga honom att välja mellan mig och en vän till mig..


   
SvaraCitera