Aviseringar
Rensa alla

Bros before hoes?


Ämnesstartare

Jag har en killkompis, vi är jättebra kompisar, men grejen är den att han säger att han måste fråga sin flickvän om lov att träffa mig. Vi bor ganska många mil ifrån varann, och han vill inte hälsa på mig för han säger att hon blir sur då. Jag kan tydligen åka till honom, men jag antar att han tror att hon blir arg om han anstränger sig och åker hit för min skull.
Det är väl inte helt ok? Hon ska ju inte bestämma över honom? Jag vet inte vem av dem det är egentligen som det känns konstigt för, om det är hon som känner sig hotad eller han som känner sig dum. Han har sagt att han skulle kunnat bli kär i mig om han inte hade tjej, och jag skulle inte säga nej, och jag skulle nog heller inte säga emot om han råkade göra något...
Men jag blir alltså liiiite arg över att han inte ska kunna träffa mig utan att fråga henne om lov. Hur gör man egentligen i såna här situationer?


   
Citera

loom:

råga sin flickvän om lov att träffa mig.

lol vilken toffel...

loom:

Hur gör man egentligen i såna här situationer?

Du tar honom ifrån henne. Du är säker nyttigare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Men jag blir alltså liiiite arg över att han inte ska kunna träffa mig utan att fråga henne om lov. Hur gör man egentligen i såna här situationer?

Du kan inte göra någonting. Eller ja, du kan ju säga åt honom att du tycker att hon inte borde ha något att säga till om angående vem han träffar, men du kan ju inte direkt tvinga honom att strunta i sin flickväns önskemål.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Självklart borde ni få träffas som kompisar, men om det är tjejen som stoppar genom att bli sur så kan jag ändå förstå henne med tanke på:

loom:

Han har sagt att han skulle kunnat bli kär i mig om han inte hade tjej, och jag skulle inte säga nej, och jag skulle nog heller inte säga emot om han råkade göra något...

Prata med din kompis och fråga vad det största anledningen är till att ni inte kan träffas hos dig. Det kanske går att lösa om du träffar flickvännen och visar att du inte är en rival...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Du tar honom ifrån henne. Du är säker nyttigare.

Ja, jag jobbar liksom på det. [cheers]

mediakatt:

strunta i sin flickväns önskemål.

Men det är ju det jag undrar, om det är rimligt av henne att ha såna önskemål? Men som sagt så vet jag ju inte riktigt om det är HAN som känner att han måste fråga om lov för att han tror att jag kan vara ett hot.


   
SvaraCitera

hoes


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

med tanke på:

Fast jag tror inte att hon vet om det, men hon har kanske kollat upp mig och kan tänka sig att han tänkt så.

antrax:

träffar flickvännen och visar att du inte är en rival...

Omg, skulle aldrig palla träffa henne.. Och det tråkiga är ju att jag visst är en rival haha. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Men det är ju det jag undrar, om det är rimligt av henne att ha såna önskemål? Men som sagt så vet jag ju inte riktigt om det är HAN som känner att han måste fråga om lov för att han tror att jag kan vara ett hot.

Nej, det är klart att det inte är särskilt rimligt. Men det är fortfarande deras relation och det är inte riktigt ditt ansvar att ta ställning till det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Fast jag tror inte att hon vet om det, men hon har kanske kollat upp mig och kan tänka sig att han tänkt så

Hon kan ju ha det på känn. Svartsjuka grundas ofta på feltolkningar (eller "rättolkningar" i detta fall kanske[crazy]).

loom:

Omg, skulle aldrig palla träffa henne.. [sad]

Det kanske skulle underlätta för din kompisrelation med hennes kille.
Eller vill du ha honom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Men det är ju det jag undrar, om det är rimligt av henne att ha såna önskemål?

Han tycker tydligen det, eftersom han går med på det? [cute]


   
SvaraCitera

loom:

Ja, jag jobbar liksom på det.

Bra. Hon kass du bäst.


   
SvaraCitera

Förstår henne delvis.

Men ja, toffel om han inte står upp för sig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vilken toffel


   
SvaraCitera
time
 time

Personligen tycker jag att det är du som är skurken i den här berättelsen om det är så att du faktiskt aktivt försöker sno honom från hans flickvän. Låt deras förhållande ha sin gång innan du börjar göra några moves, herregud. Stackars flickvän.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ofta du är en "bro", han umgås ju bara med dig för han ser dig som en "hoe"[cool]


   
SvaraCitera