Aviseringar
Rensa alla

Brott och terror från botten leder till brott och terror från toppen


Anarkandi:

verkliga livet

Verkliga livet suger.

Anarkandi:

Problemet märker du bara genom att vara i samma rum som en polis. Jag, och de flesta andra hamnar i en situation då man börjar fundera - har jag gjort något fel? gör jag något fel just nu?

Neh.

Konsumtionshets:

GK?

Du slösar på el genom att skaffa nya konton gela tiden. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Verkliga livet suger.

Kanske för att man bygger asfalt istället för att plantera träd. Eller för att man jobbar 8h/dagen för att sedan komma hem, skjutsa sina barn till träningen, äta mat och gå och lägga sig. Då man inte lever, utan bara jobbar för att samhället ska gå runt.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Kanske för att man bygger asfalt istället för att plantera träd. Eller för att man jobbar 8h/dagen för att sedan komma hem, skjutsa sina barn till träningen, äta mat och gå och lägga sig. Då man inte lever, utan bara jobbar för att samhället ska gå runt.

I mitt fall beror det snarare på att jag kan vara väldigt anspråkslös och blyg när jag umgås med riktiga personer.
Sen så tänker jag mer på att få min egen ekonomi att gå runt än att förhindra samhällets ekonomi från att klappa ihop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Ah, började undra det. Varför nytt namn? :O

Homunculi:

Du slösar på el genom att skaffa nya konton gela tiden. [no-no]

Svarar båda. [crazy]

Behövde ta tag i lite irl-grejer som jag var stressad och mådde dåligt över, men nu är det fixat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

I mitt fall beror det snarare på att jag kan vara väldigt anspråkslös och blyg när jag umgås med riktiga personer.

Det är ju inget problem. Du är den du är, det är ju inget fel i det.

Konsumtionshets:

Behövde ta tag i lite irl-grejer som jag var stressad och mådde dåligt över, men nu är det fixat.

Ah 😛 Jag har inte varit online på någon vecka, så har inte saknat dig. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Ah 😛 Jag har inte varit online på någon vecka, så har inte saknat dig. [smile]

Och så loggar du in och skriver sånt här trams, lägg ner va! [no-no]


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Det är ju inget problem. Du är den du är, det är ju inget fel i det.

Nej, men om det är lättare att umgås på nätet så kommer man förkasta det verkliga livet mer och mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Det är organiserat våld i toppen som skapar individuellt våld i botten."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Vem är du, aldrig sett dig.

xDDDD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konsumtionshets:

"Det är organiserat våld i toppen som skapar individuellt våld i botten."

Jepp, hört den, och kan till viss del sympatisera med det ordspråket, men individuellt våld i botten berättigar organiserat våld i toppen. Det finns inget staten och makthavarna tjänar mer på än terrorism, våld och brottslighet. Just för att det ger makthavarna legitimitet.

passaro:

xDDDD

Min första tanke var faktiskt "Måste vara någon "God Konsument" ripoff.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Min första tanke var faktiskt "Måste vara någon "God Konsument" ripoff.

Han är så förutsägbar så 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Är du säker? Vad får dig att tro det?

Tror det vore bra för dig. Jag vill ditt bästa.

Anarkandi:

Har det något att göra med dina föräldrar eller hur de behandlar dig?
Berätta!

Jag har inte så mycket kontakt med mina föräldrar, eftersom jag flyttade hemifrån för drygt 28 år sedan. Så jag har ingen åsikt om hur de behandlar mig.

Anarkandi:

Kanske för att man bygger asfalt istället för att plantera träd.

Asfalt är väl bra?
Livet hade knappast blivit bättre om jag tvingats köra bil på en massa träd. Tvärtom [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Jag tycker det är en skrämmande samhällsutveckling när man går på gym för att fylla de samhällsideal idag om hur man ska se ut, där man i sin vilja till effektivitet spenderar 30 minuter framför några maskiner samtidigt som man tittar på teve, för att hinna göra så mycket som möjligt.

Vad är det som är så skrämmande med att vilja se annorlunda ut? Man har alltid velat se annorlunda ut och viljat förbättra vissa saker.

Anarkandi:

Poängen: Man blir inte lyckligare. Det är snarare så att det är vidrigt, att många spenderar mer än tio timmar om dagen framför teven. Det man är som teve-tittare är en tyst mottagare, som på intet sätt bidrar eller får möjlighet att utveckla sin kreativitet.

Och man blir lyckligare om man leker med kottar och sten i skogen? Vill lova att jag utvecklat mig mer genom att kolla på TV än att leka med sten och kottar i skogen, inte för jag kollar på TV speciellt mycket alls. Men ändå.

Anarkandi:

Man blir passiviserad, och man får fråga vem som har makten över ens liv - tevebolagen eller en själv?

En själv.

Anarkandi:

Där förstår jag faktiskt tankegången. Men ifall man lever precis som samhället vill att man ska leva, är det samhället som lever, eller är det en själv som lever?

Jag skulle leva precis lika mycket? Hur mäter man hur mycket man lever? Av antalet saker man får lov att göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mumble:

Jag skulle leva precis lika mycket? Hur mäter man hur mycket man lever? Av antalet saker man får lov att göra?

Frihet är ett mått på hur stor kontroll du har över din vardag. Ifall ditt liv styrs av rutin, behov och osäkerhet kan det vara ett tecken på att du inte är så fri, utan att du är väldigt styrd av andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Frihet är ett mått på hur stor kontroll du har över din vardag. Ifall ditt liv styrs av rutin, behov och osäkerhet kan det vara ett tecken på att du inte är så fri, utan att du är väldigt styrd av andra.

Så om jag är extremt impulsiv så har jag mer frihet och är lyckligare än människor som inte är impulsiva?[rolleyes]


   
SvaraCitera