Aviseringar
Rensa alla

brottsförebyggande samtal?


Ämnesstartare

vad är brottsförebyggande samtal? Asså fick ett brev sen det stod ngt att jag skulle prata på brottsförebyggande samtal [chocked]. Vad fan är det för nåt? [confused]


   
Citera

De sätter dig i ett ensligt rum med en lampa mot ansiktet och så kommer det in en stor barsk ryss som säger åt dig "GÖR DU SÅDÄR IGEN DÅ JÄÄÄÄVLARRRR!!!".
Och då kommer du förhoppningsvis inte göra några fler dumheter. [no-no]


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Bank och Sparande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

barsk ryss

barsk ryss??


   
SvaraCitera

det är ju precis vad det låter som. någon företrädesvis en tant kommer tjata på om hur dålig du är om du fortsätter som tidigare.


   
SvaraCitera
Åtta

pink_lover:

barsk ryss??

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asså seriöst! seriösa svar


   
SvaraCitera

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Ett brottsförebyggande samtal är vanligt för personer i utsatta situationer, såsom "fel" område eller problem i familjen. Syftet är att förhindra att personen begår brott, oftast genom att försöka få personen att känna sig säker på sig själv eller liknande och informera om ansvar, skyldigheter och följder vid olika brott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad pratar man där mera? vem är där? kmr mina päron vara med? kmr jag har två samtal?


   
SvaraCitera

pink_lover:

är mera? vem är där? kmr mina päron vara med? kmr jag har två samtal?

ja dina päron kommer med största sannolikhet vara med och någon från kommunen. antalet antal varierar ju det kan ju vara så att det räcker med ett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

ja dina päron kommer med största sannolikhet vara med och någon från kommunen. antalet antal varierar ju det kan ju vara så att det räcker med ett.

ok svar på andra frågorna [chocked]


   
SvaraCitera

Det låter rätt roligt. Jag hade velat ha ett.


   
SvaraCitera

pink_lover:

ok svar på andra frågorna

har jag ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

ätt roligt. Jag hade velat ha ett.

roligt????


   
SvaraCitera