Aviseringar
Rensa alla

Brottsregister


Ämnesstartare

Hur länge är ens brottsregister kvar? Finns det alltid kvar? Försvinner polisanmälan om polisen inte går vidare med utredning? Vilka ser mitt brottsregister? Och polisanmälningarna? Bara polisen eller? 


   
Citera

ellinorlinnea:
Hur länge är ens brottsregister kvar? Finns det alltid kvar? Försvinner polisanmälan om polisen inte går vidare med utredning? Vilka ser mitt brottsregister? Och polisanmälningarna? Bara polisen eller? 

domar kan vem som helst få tag på genom att kontakta individuella tingsrätter, men det är ett jävla jobb. det är allmänna handlingar, men såvitt jag vet kan du inte gå till någon central myndighet och kräva ut dem, du måste gå till varje enskild instans och fråga om det finns något.

utredningar tror jag inte att man kan se om man inte typ, jobbar på polisen, så ovanstående gäller bara om du faktiskt är dömd för något, eller jag antar att det finns tillgängligt även om du blivit friad, men då kommer ju det framgå av domen.

jag har något minne av att man kan vända sig någonstans för att få det på papper att man är ostraffad, men jag minns faktiskt inte var, och det är inget som vem som helst kan göra, så uppenbarligen finns informationen samlad någonstans. men jag ska inte svära på att det inte bara är något jag drömt ihop.


   
SvaraCitera

ellinorlinnea: Och polisanmälningarna?

socialmyndigheterna brukar få en kopia på vissa typ av brott som anmäls.

inte snatteri och fortkörning, men allvarligare brott


   
SvaraCitera

Du kan be om ett brottsregister hos polisen, sen skickas det hem en kopia från kiruna. Har fått göra detta flera gånger inför arbetsintervjuer. Det står ingenting om du inte är dömd för något. Mitt register är clean och då har jag varit anmäld och blivit friad i rätten. 


   
SvaraCitera

Ditt brottsregister kan du bara själv begära ut. Däremot kräver många arbetsgivare utdrag ur brottsregistret inför en ev anställning.

Vet man att du är dömd för något så är det bara att kontakta den tingsrätt du är dömd i och begära ut domen.


   
SvaraCitera

Det krävs en underskrift att du vill begära ut ditt brottsregister, blanketter finns att hitta på polisens hemsida om du ej vill gå till polisstationen och fixa det där.


   
SvaraCitera

Sluta begå brott så löser sig problemen i framtiden Rodnar


   
SvaraCitera
Kudhos

S3ON:
Sluta begå brott så löser sig problemen i framtiden Rodnar

Hjärta 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Sluta begå brott så löser sig problemen i framtiden Rodnar

sluta  säga uppenbara saker. Det är inte så att jag "begår brott" för att det är kul. 
Och jag anser inte jag begår brott, utan skyddar mig själv/gör rätt. Men vafan vem lyssnar på en  16 årig prostituerad, störd tjej? haha no one. Så mitt ord kommer aldrig fram. wow.


   
SvaraCitera

wow.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
wow.. 

chockad?


   
SvaraCitera

ellinorlinnea:

chockad?

jag är svensk


   
SvaraCitera

sry läste: choklad. 

Nä inte särskilt, du ser ganska farlig ut på avataren faktiskt Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
wow.. 

alla 16 åringar har inte  lockigt hår, översminkade huvun, noll IQ, små skrattar när en kille ler åt dem, och går i skolan i jeans, och vit spetsblus, och vägrar äta lunch,  och vägrarha gympa för att sminket "sitter ju sååå fint nu"osv. -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
sry läste: choklad. 

Nä inte särskilt, du ser ganska farlig ut på avataren faktiskt Rodnar

haha, jag bits bara ibland.


   
SvaraCitera