Aviseringar
Rensa alla

Brukar du gå ín på freerice?


Ämnesstartare

OF 5:

att folk ens tror på det

Utveckla tack.


   
SvaraCitera
Åtta

Trådlös:

Utveckla tack.

Vem betalar för riset? De som driver sidan får inga som helst pengar för att du svarar på frågor. Möjligen kan de få reklamintäkter om du klickar på deras reklam - men det känns ändå inte som att det skulle kunna finansiera sidan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trådlös:

Utveckla tack.

inget är gratis. Det finns ingenting på sidan som ens antyder att det skulle komma ut något i den påstådda andra änden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Vem betalar för riset?

OF 5:

inget är gratis

"The rice is paid for by the banners you see at the bottom of your screen when you enter a correct answer. We regularly monitor the banners that appear on FreeRice to ensure that no inappropriate content is displayed such as tobacco and gambling. If you see something inappropriate, please report it immediately to freerice.rep@wfp.org. Include a description of the banner and where you're located. For information about how you or your company can be involved with FreeRice, send an email to freerice.rep@wfp.org"

OF 5:

Det finns ingenting på sidan som ens antyder att det skulle komma ut något i den påstådda andra änden.

"Here are some examples of where FreeRice rice has been distributed:

In Bangladesh, to feed 27,000 refugees from Myanmar for two weeks. Watch FreeRice being distributed in Bangladesh.
In Cambodia, to provide take-home rations of four kilograms of rice for two months to 13,500 pregnant and nursing women.
In Uganda, to feed 66,000 school children for a week.
In Nepal, to feed over 108,000 Bhutanese refugees for three days.
In Bhutan, to feed 41,000 children for 8 days.
In Myanmar, to feed 750,000 cyclone affected people for 3 days."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finns det några bilder/aktivitet/bevis där man kan se att människorna får ris på riktigt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trådlös:

En hemsida där man spelar frågespel, man kan välja ämnen som t.ex matte lr geografi mm , men syftet är att donera ris till fattiga. Varje gång du svarar rätt så donerar du automatiskt "10 grains of rice".

Verkar roligt, ska pröva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var tråkigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trådlös:

mycket text

om jag skriver på min blogg att jag genomfört det så betyder ju inte det att det är sant eller hur. Man måste vara kritiskt ty väldigt många Människor är inte så vänligt sinnade som många tror


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

finns det några bilder/aktivitet/bevis där man kan se att människorna får ris på riktigt?

wfp. org/content/freerice-web-phenomenon-games-new-school-term


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

om jag skriver på min blogg att jag genomfört det så betyder ju inte det att det är sant eller hur.

Jo jag vet, jag var också kritisk i början. Är fortfarande lite det, för att det är "för bra för att vara sant". Men Wfp har ju skrivit om dem såå jag antar att sidan är legitim.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trådlös:

skrivit om dem såå jag antar att sidan är legitim.

ja man får hoppas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har aldrig besökt sidan.


   
SvaraCitera