Aviseringar
Rensa alla

Brukar inte prata om detta så ofta


Paseo
Ämnesstartare

men jag utbildade mig inom filmskapande 1 gång
6 månader
jag brukar glömma bort den delen av mitt liv
jag vet inte varför
pappa brukar ju ändå tjata på mig jämt att jag ska göra si o så me den kunskapen
han tror jag är steven spielberg
ärligt

nåja nu ska jag iaf anmäla mig till 1 filmfestival
man kan vinna cash å jag vill gärna ha cash
eftersom jag är jävligt sent ute hinner jag ej göra ny film
jag måste använda 1 jag redan har
fast det finns nåra problem å sådär

enligt reglerna måste filmen va på engelska, är det en film utan repliker ska texten va på engelska

ok

jag har inte sparat klippen lr projektet från när jag gjorde filmen
hur fasiken ska jag kunna ändra texten

ok kolla på filmen ge mig tips
jag ska lägga till text till alla händelser sen kmr bli en massa text som försvinner i dimman
men måste först ta reda på hur jag blir av med den text som redan är nu när jag ej har kvar varken klippen eller projektet

Här e filmen


   
Citera

Alltså jag är sämst när det gäller att ge råd om sådant här så du behöver inte lyssna på det jag säger.

Men jag tycker du har ett bra foto och du skulle kunna göra något intressant av det du filmat, men jag tycker inte din slutprodukt är särskilt intressant. På en filmfestival är det ju hög konkurans och då gäller det att "sticka ut" lite mer och i en film där huvudpersonen dränker sig i slutet så kan man ju göra någonting riktigt gött av det.

Jag tycker, detta är endast en personlig åsikt, göra något så man känner karaktären lite mer (typ en speakerröst där hon berättar om sitt svåra liv) och att hon sedan tar livet av sig. Jag har velat se en sådan film länge, där det bara går dåligt för karaktären och så dör den.

OBS! Detta är som sagt bara min reflektion.


   
SvaraCitera

Vad är det för filmfestival förresten? [blush]


   
SvaraCitera

Paseo:

Här e filmen

Håhå!

Har inget konstruktivt att säga direkt då det inte är mitt område och... ja, ska jag ha något vettigt att säga måste jag nog fundera länge. [blush]

Men häftigt gjord hur som helst!


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

(typ en speakerröst där hon berättar om sitt svåra liv)

hehe aa det är det jag ska skaffa
fast i textform
funderade på speakerröst men har så jävla kass mic så det kmr typ förstöra hela filmen
men kmr göra häftiga effekter på texten så det blir asbra
tack för tipsen jag uppskattar ofc

Chi Huang Ti:

Vad är det för filmfestival förresten?

det är för amatörer eg. jag är väl kanske inte amatör längre. eller? jag vet inte. men när jag gjorde denna va jag väl kanske det så mmmm.


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

Tobbish:

Men häftigt gjord hur som helst!

Tack söta tobbä


   
SvaraCitera

åh den har du visat förut!


   
SvaraCitera

Texte kan nog vara kvar. Är bergis ok med en svensk titel bara "innehållet" är på engelska.


   
SvaraCitera

Paseo:

funderade på speakerröst men har så jävla kass mic så det kmr typ förstöra hela filmen

Jag tycker du borde ha speakerröst istället, det är coolare! [blush] Det ger ju liksom mer "dynamik" eller vad man skall säga och stärker relationen till karaktären

Paseo:

det är för amatörer eg. jag är väl kanske inte amatör längre. eller? jag vet inte. men när jag gjorde denna va jag väl kanske det så mmmm.

Undrar mest för jag skulle vilja delta själv kanske... :$


   
SvaraCitera

Håll det enkelt och rent. Less is more you know.


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

Jag tycker du borde ha speakerröst istället, det är coolare! [blush] Det ger ju liksom mer "dynamik" eller vad man skall säga och stärker relationen till karaktären

asso jag börjar fundera lite på om lite rispig mic inte kan va rätt häftigt ändå. hmmmm


   
SvaraCitera

Paseo:

asso jag börjar fundera lite på om lite rispig mic inte kan va rätt häftigt ändå. hmmmm

Filmen ser ju rätt gammaldags ut i övrigt så det funkar ju!


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

kanske ska ta 1 annan film
denna gjorde jag typ på 4 timmar
finns filmer jag hållt på med aslänge
men jag gillar inte dom så mkt
dom är mer komedier
vill att folk ska dö i mina filmer


   
SvaraCitera

vill se andra filmer du har gjort


   
SvaraCitera

haha kom på värsta repliken till henne,men antar du vill hitta på själv :ß
tycker den var snyggt gjord, simple and clean med o oväntat slut för fin sommardag allt omkring så vackert ung söt tjej sminkar sig o sen ba ne nu ska jag dö från ingenstans, eller ja man kunde ju ana att allt inte var soligt inombords.


   
SvaraCitera