Aviseringar
Rensa alla

Brukar ni googla era symptom?


Ämnesstartare

Om ni känner skumma sjukdomssymptom, brukar ni då googla dessa? Jag har en tendens att göra detta och är ganska säker på att jag har både salmonella och karpaltunnelsyndrom + säkert en bebis i magen och/eller blindtarmsinflammation. =)

Är ganska säker på att hypokondri har skjutit i höjden tack vare google. [sad]


   
Citera

[bigsmile]

Ja det brukar jag. Trodde jag hade cancer förra veckan fast hade bara slagit i tinningen i något.


   
SvaraCitera

STORM:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Är inte så nojig av mig så det är inte riktigt något problem. Oftast har det varit till hjälp! Förhindrade t.ex. en gång en njurbäckeninflammation att bryta ut ordentligt just för att jag googlat mina symptom och listat ut varför min urinvägsinfektion var extra jävlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nepp. Brukar räkna med att det inte är så farligt.


   
SvaraCitera
Åtta

STORM:

Ibland/har hänt (Du röstade på detta alternativ)

Inte om det är typ magont eller något. Men en gång hade jag en jätteäcklig boll på min hals. Googlade och insåg då att jag hade en talgcysta - alltså inte dödlig cancer.

Fortfarande skitäckligt och smärtsamt, men inte något att noja över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

STORM:

Ibland/har hänt (Du röstade på detta alternativ)

Lite oftare än så, kanske. Men jag försöker att ej göra pga man brukar ju då bara bli diagnostiserad med cancer osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

STORM:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Kommer sällan fram till något vettigt


   
SvaraCitera
Lounge

STORM:

[sad]

ja, googlar men brukar vara rätt konsekvent

googlar mest innan/efter jag träffar läkare på vc då dessa kan säga alla möjliga grejer som inte stämmer/missa saker


   
SvaraCitera

Åtta:

talgcysta

är det lika vidrigt som det låter...? [censur]


   
SvaraCitera
Åtta

Blivande_japan:

är det lika vidrigt som det låter...?

Svar: Ja.

Utifrån: liknar en finne (utan den vita toppen), fast ungefär lika stor som en tiokrona (men sfärisk).

Inuti: En säck med äckel.


   
SvaraCitera

Åtta:

Inuti: En säck med äckel.

spricker den också eller?[shake]


   
SvaraCitera
Åtta

Blivande_japan:

spricker den också eller?

Nja. Det är ett ganska tjockt hudlager över den, så den exploderar inte som en finne. Men själva säcken kan spricka. Då får man troligtvis en infektion + fler talgcystor.

Vanligtvis låter man kroppen själv ta hand om dem, men ibland kan man behöva skära ut dem.


   
SvaraCitera

Åtta:

Nja. Det är ett ganska tjockt hudlager över den, så den exploderar inte som en finne. Men själva säcken kan spricka. Då får man troligtvis en infektion + fler talgcystor.

Vanligtvis låter man kroppen själv ta hand om dem, men ibland kan man behöva skära ut dem.

festligt!


   
SvaraCitera
Åtta

Blivande_japan:

festligt!

Jepp! Jag gick omkring med min i typ 2 månader medan jag väntade på en läkartid. När jag väl fick min läkartid hade cystan typ försvunnit, så läkaren kunde ej skära bort den. [mad]


   
SvaraCitera
kachin

nej, brukar ha ganska vanliga åkommor
typ att hela benet är blått om med bölder på. det kan ju vara migrän, att jag är gravid, eller bara en vanlig förkylning [shake] går inte att lita på systemet [shake]


   
SvaraCitera