Aviseringar
Rensa alla

brukar ni prata med er kropp?


Ämnesstartare

kennyman:

var längesen jag gjorde det. Men man liksom fokuserar på den kroppsdel man vill tala med, bara för någon sekund, typ konekta med t.ex näsan så att den vet att man är där och redo att lyssna, och sen bara släpper och låter den säga sitt. För mig kommer det oftast bara en snabb mening, ibland lyckades jag inte konekta alls och någon gång om jag inte minns det fel hade delen inget alls att säga. Tror det var höger skenben. Tog det som att den var hyfsat nöjd. De flesta andra delarna klagade på mig.

Tror jag ska återuppta detta. Hann aldrig igenom alla delar förr. Gick för mig oftast bara att köra en del per gång man höll på. Även om det går snabbt som fan så fann jag det svårt att få någon kontakt med en annan del direkt efteråt.

låter yogiskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle vilja lära mig...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahahaha dagens!

amsi:
igår när jag duschade pratade jag spanska med min fitta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:
Hahahaha dagens!

den svarade inte 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske inte kan spanska? 🙁

amsi:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:
Kanske inte kan spanska? 🙁

den är bara bitter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmm... om ex. nånting ramlat på min fot så att den gör jätteont så att jag haltar lite när jag går, då tycker jag det funkar om jag "säger" till foten att jag förstår att du gör ont eftersom jag har en skada där så nu behöver du inte kommunicera smärta mer för jag vill gå normalt. 

Ofta tycker jag det funkar så att kroppen skickar ut massa jobbiga signaler av olika skäl men om man tar till sig dem och accepterar dem så kan man sen släppa dem. 

Men normalt är jag snarare väldigt omedveten om min kropp. Vet att det finns meditationstekniker som går ut på att känna efter i alla sina kroppsdelar och så, tror säkert man kan lära sig mycket av det, men det är inget jag provat på. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
igår när jag duschade pratade jag spanska med min fitta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skällt på kuken ibland. Dum jävel. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror de är kroppen som pratar med mig ibland, den är inte alltid så snäll


   
SvaraCitera