Aviseringar
Rensa alla

Brukar ni stänga persiennerna?


Ämnesstartare

Brukar ni stänga persiennerna när ni sitter i era rum? Isåfall varför? varför inte?

Personligen så har jag i princip alltid persiennerna stängda och kan inte förstå hur man vill ha helt öppet på kvällarna när man har 0% syn utåt medan andra ser in hur enkelt som helst.

Det är inte en fråga om att jag tror att folk står utanför och spionerar på en. Utan bara en fråga om privatliv som många människor brukar värdesätta så mycket, men varför har alla så öppet då? [shake]


   
Citera

Just nu har jag min rullgardin nerdragen. Det är väl en vana.


   
SvaraCitera

Ja, alltid. Vill säga när jag hade persienner. Har rullgardin nu, den är också nere konstant. Undantaget är om jag behöver mer ljus än jag kan få via lampor, vilket inte är särskilt ofta.

Är paranoid nog att tro att grannarna och förbipasserande dokumenterar allt jag gör annars.


   
SvaraCitera

Har ingen persienn. Men mitt fönster går bara till vår altan ändå.


   
SvaraCitera

Har ett källarfönster som dessutom persiennerna alltid är stängda på. Perfekt med ingen insyn alls, sen hur intressant vy är det ut på en skala? lika bra att alltid ha stängt [y]


   
SvaraCitera

ja gillar inte att folk tittar in[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja orkar inte dra upp rullgardinen på morgon


   
SvaraCitera

nä jag brukar ha de öppna. men jar mitt rum på övervåningen och mot skogen så ingen kan kolla in


   
SvaraCitera

jag stänger dem när jag ska sova.


   
SvaraCitera
B3ll4

Jag har typ alltid dem nere, så ingen mördare kommer och kollar in [no-no]


   
SvaraCitera

Jag har alltid rullgardinen neddragen, jag är paranoid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltid neddragen


   
SvaraCitera

brukar bara dra för mina gardiner när jag är hyperaktiv[party] eller om jag känner för att sova hela dagen men det är för ljust[sad]


   
SvaraCitera

Jag har alltid nerdragna, inte för att det går att titta in med tanke på att jag bor på andra våningen, är nog bara för lat.


   
SvaraCitera

När jag hade persienn brukade jag ha den ena stängd och den andra helt uppdragen, eftersom jag inte vistades speciellt mycket i ena halvan av rummet och tyckte att det skönt med lite ljus.
Hade inte stängt den andra för att jag värnar så om mitt privatliv heller, det var mest för att solen alltid speglade sig i datorskärmen. [n]


   
SvaraCitera