Aviseringar
Rensa alla

Brukar ni undvika ögonkontakt


Ämnesstartare

Nej. Däremot, under samtal, varierar jag så att det inte blir så att man stirrar blint in i personens ögon hela tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, min art gillar inte att se varandra i ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: Yes

Om det är helt främmande människor som jag inte har någon anledning att ha ögonkontakt med. Ex. random folk på bussen. 


   
SvaraCitera
Sagaa

Ja, jag hatar att kolla folk i ögonen. Känns bara jobbigt och konstigt, spelar ingen roll om det skulle vara min kille, bästavän eller lärare haha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller oftast ögonkontakt, även när jag tycker att det känns lite jobbigt. Känns som att folk kommer se mig svagare om jag inte vågar kolla dem i ögonen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lex_:
ja, alltid. senaste jag kollade någon i ögon var nog när jag var 12 år.

hahahaha <3 


   
SvaraCitera

hatar att kolla folk i ögonen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gör det jag känner för

 


   
SvaraCitera
b1son

tänker inte så mkt på d

känns f ö mer obehagligt när ngn råstirrar en i ögonen utan o blinka elr titta bort än d gör när någon undviker ögonkontakt men d kanske bara e ja


   
SvaraCitera

Yez, med främlingar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förhåller mig som motparten.


   
SvaraCitera
Draug

undviker helst ögon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nu menar jag dock inte vid konversationer, mer folk ni ser ute som främlingar. att ha ögonkontakt när man konverserar med någon känns ändå rätt uppenbart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Börg:
Tycker det är hemskt hur folk inte kollar en i ögonen när dom går förbi fast man är bara typ 2 st på hela gatan Gråter

waaaaaaaahhh
typ de läskigaste som finns ju :((( 

tänker alltid att den kmr tro att ja vill mörda den elr typ dra upp den i närmsta trapphus o råna den o döda den 🙁 
om ja tittar på dom då alltså Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fasiken: tänker alltid att den kmr tro att ja vill mörda den elr typ dra upp den i närmsta trapphus o råna den o döda den 🙁 
om ja tittar på dom då alltså

haha ofta man tänker att folk kommer tro så fast man är vit XD tror alltid att folk är rädda att jag ska råna dem lol 🙁


   
SvaraCitera