Aviseringar
Rensa alla

Brun av klorvatten??


Ämnesstartare

Jag vet inte om detta e sant elr som de bara e en myt. Att man blir snabbare brun om man badar i klorvatten innan man solar. Låter knäppt, men har två kompisar som hävdar att de e sant. För tänker man logiskt så borde ju de nästan vara tvätom? Klor bleker ju allt, inte kan man bli brun av de? [surprised] elr? har sj svårt att tro på de [rolleyes]

Vet ni nått om de?

Va nice om de stämmer.. bada o bli snabbare brun på samma gång [cool]


   
Citera

Är väl bara det att vattnet reflekterar solens strålar så att dem blir starkare eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Torftig:

Är väl bara det att vattnet reflekterar solens strålar så att dem blir starkare eller något.

Nä menar efter man har badat, o lägger sig o solar utan att ha torkat sig elr dagit en dusch.


   
SvaraCitera

afg93:

utan att ha torkat sig

Torftig:

vattnet reflekterar solens strålar


   
SvaraCitera

ehm, nej. har inget med kloren o göra. men du blir brunare vid vattnet. Testa åka båt en hel dag och du kommer hem neger. Som sagt det har med vattnet att göra inte kloret


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

ehm, nej. har inget med kloren o göra. men du blir brunare vid vattnet. Testa åka båt en hel dag och du kommer hem neger. Som sagt det har med vattnet att göra inte kloret

Aha.. ok , jo då har ja de bekräftat då, trodde inte helt o fullt på de från början heller.

menaru att man blir brun av att vara nära vatten elr att sj vara blöt? elr både och?


   
SvaraCitera

afg93:

menaru att man blir brun av att vara nära vatten elr att sj vara blöt? elr både och?

Nära vatten tror jag


   
SvaraCitera

man steks iaf av babyolja och glasyr/marinering om du vill bli brun


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

galenolga:

man steks iaf av babyolja och glasyr/marinering om du vill bli brun

hahah glasyr/marinering?? ja antar att du driver me mig bara [cute] babyolja låter mer trovärdigt.. hm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

men du blir brunare vid vattnet.

Glas hindrar ett ämne som gör oss brunare av solens stålning. Och det släpper bara ett som kan bränna oss så bör vatten också göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

du blir brunare vid vattnet

Opsan, såg inte "vid" som du skrev... Glöm mitt förra inlägg [blush]


   
SvaraCitera

Spökplumpen:

Opsan, såg inte "vid" som du skrev... Glöm mitt förra inlägg [blush]

[no-no]


   
SvaraCitera

...


   
SvaraCitera

sluta tänk på massa ytliga saker hela tiden[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

sluta tänk på massa ytliga saker hela tiden

Vem vill inte vara lite solbränd på sommaren? 😀


   
SvaraCitera