Aviseringar
Rensa alla

brun mens


Ämnesstartare

Har aldrig haft det innan.
Hade oskyddat samlag med min kille för 4/5 dagar sedan och ska ta ett grav. test om 3 veckor. har hört att brun mens kan vara tecken på graviditet

Tog även EllaOne dagen efter piller på UM för 2 dagar sedan.

Min fråga till er är:

Kan ett sånt tidigt gravididets tecken som 4/5 dagar efter visa sig med brun mens, eller är detta något pga EllaOne, eller är det bara en annorlunda mens?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

kan vara en mallanblödning du fått pga ellaone, eller något annat
hur ska vi veta? [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag bara undrade ifall ni hade erfarenhet eller ifall någon i er närhet upplevt detta, eller om ni på något sätt vet??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

erini:

Jag bara undrade ifall ni hade erfarenhet eller ifall någon i er närhet upplevt detta, eller om ni på något sätt vet??

googlade på ellaone och läste på frågor&svar
där stod det att man kan få mellanblödning, vilket är helt normalt

sedan vet ju inte jag om du skulle ha mens nu, då är det väl vanlig mens liksom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

googlade på ellaone och läste på frågor&svar

Åh tack! 🙂


   
SvaraCitera

Säker att du inte haft trosorna bakochfram?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

erini:

har hört att brun mens kan vara tecken på graviditet

låter ju ovanligt och långsökt.
Att mensen är brun innebär bara att blodet koagulerat något på vägen ut. Alltså att flödet är långsammare. Det skulle iofs kunna vara nedsatt på grund av att ägget är befruktat och det sker någon slags dubbel process där kroppen både förbereder menstruation men samtidigt vill behålla ägget, men det är mer troligt att du inte skulle få mens alls om du blivit gravid. Tror att mensliknande blödningar snarare då skulle vara ett tecken på tidig abortion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ställ frågorna här i stället: http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=291376&words=menstr%E5den

Tråd låst.

Mvh Moderator


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst


   
SvaraCitera