Aviseringar
Rensa alla

Bruna Flytningar?


Ämnesstartare

Hej! Jag har nu haft bruna flytningar i ungefär 4 dagar.. jag har inte så bra koll på min mena men ja hade den för ungeför 2 veckor sendan, dessa flyningar rinner inte ut i trosan så mycket utan det blir brunt på pappret när jag torkar mig efter att jag varit på toa. vid något tillfälle var det en aning rött i det men jag har fortfarande inte fått någon mens, jag tog ett grav test för ungenför 1 och en halv vecka sedan som var negativt... det svider inte eller gör ont heller... vad kan detta bero på? tacksam för svar!


   
Citera

Så det är inte efter mens eller så?

För jag har haft bruna, lite trådiga, men det har varit för att jag inte hat blödigt tillräckligt mycket under menstiden, dvs lite järnbrist sådär.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

blödigt...Blött...Blöddt

Hur fan böjer man det ordet egentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ajyprah: nej, jag hade min mens för typ 2 veckor sedan, och därimellan och nu har det varit normalt, det har kommit bruna flytningar de senaste 4 dagarna.. jag har också järnbrist , men det har jag haft i flera år och jag har tagit järntabletter, men slutat för länge sen då jag inte märker någon skillnad endå.. jag har haft brunt i flytningarna förut men då efter mensen.. så det var därför då. det gör inte ont eller nånting och jag hade sex för ungeför 3 dagar sen, kan det ha något med det att göra?

mopsen: har sökt runt där redan, hittar inget som passar direkt in på mig.


   
SvaraCitera

lojsan:

jag har haft brunt i flytningarna förut men då efter mensen.. så det var därför då. det gör inte ont eller nånting och jag hade sex för ungeför 3 dagar sen, kan det ha något med det att göra?

Det jag vet är att bruna flytningar alltså är blodblandade flytningar. De ändrar inte så mycket färg på grund av PH osv (då blir de mest gula, gröna, gråa osv).

Så det kan vara att dina muskler i magen helt enkelt är seg på att trycka ut allt blod och därmed hinner det torka och beblanda sig med flytningarna.

Eller så har du klamydia och därför får mellanblödningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ajyprah:

Eller så har du klamydia och därför får mellanblödningar.

men får man inte andra symtom då också?


   
SvaraCitera

lojsan:

men får man inte andra symtom då också?

Man behöver inte få några symptom alls. Så har du haft oskyddat sex, säger jag åt dig att kolla dig för klamydia


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ajyprah:

Man behöver inte få några symptom alls. Så har du haft oskyddat sex, säger jag åt dig att kolla dig för klamydia

okej.. jag får väl göra det då.. tack för hjälpen!


   
SvaraCitera

Fick det när jag hade klamydia
:'/ fast sved som fan också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus:

Fick det när jag hade klamydia
:'/ fast sved som fan också

fyyfaan nu blir jag rädd alltså! asså detta är konstigt för att jag har bara haft sex med en och samma kille i hela mitt liv, vi har varit tillsammans i flera år men gjorde slut för drygt 2 år sedan, han hade inte sex under den tiden alls utom precis innan vi blev tillsammans igen för drygt en månad sedan, jag hade sex med honom precis när vi blev tillsammans igen och ja har inte haft såhär innan nu, ja menar vi har ju haft sex flera gånger för några veckor sedan och sen en paus på en vecka sen nu för 3 dagar sen.. dröjer det tid innan man ser bruna flytningar om det nu skulle vara klamydia? och om det inte är det vad kan det vara för andra anledningar?


   
SvaraCitera

bambambaaaaaaaam.
Någon ljuger.


   
SvaraCitera

lojsan:

dröjer det tid innan man ser bruna flytningar om det nu skulle vara klamydia?

Det beror ju på. Jag fick mina symptom ett tag efter, typ ett par veckor. Blödde, hade bruna flytningar och sved (efter mens).

lojsan:

och om det inte är det vad kan det vara för andra anledningar?

Gravid kanske? Finns ju typ 459488 symptomer på både klamydia och graviditet. Annars någon annan könssjukdom? Eller kanske håller ohälsosam intimhygien?
(dvs för mycket eller för lite, fel rengöring eller så)

lojsan:

ja menar vi har ju haft sex flera gånger för några veckor sedan och sen en paus på en vecka sen nu för 3 dagar sen

Testa dig 🙁 Inget att förlora på att testa dig. Är ju gratis osv. Lycka till du!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus:

Testa dig 🙁 Inget att förlora på att testa dig. Är ju gratis osv. Lycka till du!

hur går ett test till då? vad ska jag göra? vill helst inte gå till någon ungdomsmottagning, ja läser runt och ser att man kan få gratis test hemskickat men kul om familjen skulle öppna brevet lixom...


   
SvaraCitera

lojsan:

hur går ett test till då? vad ska jag göra? vill helst inte gå till någon ungdomsmottagning, ja läser runt och ser att man kan få gratis test hemskickat men kul om familjen skulle öppna brevet lixom...

Du kan nog köpa på apoteket, men det kostar. Eller man kanske inte kan det.

Men det bästa är ju att faktiskt pallra sig till Ungdomsmottagningen. De har tystnadsplikt och du gör bara ett kissprov. De ringer till dig om svaret är positivt.

De kommer inte att döma dig, det är bara bra om du testar dig efter varje gång du har haft oskyddat sex (och bland annat nu när du inte vet vad din partner faktiskt gör/har gjort)


   
SvaraCitera