Aviseringar
Rensa alla

Bruten tand??


Ämnesstartare

Okej, så, jag satt och åt idag som normalt, då plösligt går min halva tand av,
ska till tandläkaren och jag undrar:

1. Hur lagar dom skiten`?
2. Måste man ta bedövning för det? Isåfall, vad är det som gör ont? Och är det lixom...nånting man kan klara utan bedövning?

Jag är så larvig, så jag är rädd för sprutor haha.
Så jag hoppas nån kan svara på det här!


   
Citera

Spacetrukk:

1. Hur lagar dom skiten`?

Utan någon som helst erfarenhet av detta skulle jag chansa på att de plockar ur din riktiga tand och ersätter den med en plasttand. Vad jag vet är det svårt att bara limma dit den avbrutna tanden igen, så såvida du inte vill gå runt med en halv tand är det nog plast som gäller.

Spacetrukk:

2. Måste man ta bedövning för det?

Som sagt, vet inte hur det går till om det nu blir så att de ersätter tanden. Jag skulle nog dock vara mer rädd för smärtan än för sprutan, om jag var du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej! Tackar för svaret, nu vet jag ungefär vad jag kan förvänta mig haha.


   
SvaraCitera

har halva framtänder efter en trevlig insident utanför mitt andra hem aka ishallen haha! dom ersatte bara dom tappade delarna med typ plast [smile] Sen om för mycket av tanden är trasig så lär dom säkert dra ut och göra helt nytt [smile]

och jag fick bedövningssprutor ... "känns bara som myggstick" MY ASS. Det är smärtsamt. Speciellt i gomen [tard]

magkliarn:

ag skulle nog dock vara mer rädd för smärtan än för sprutan, om jag var du.

no [tard]


   
SvaraCitera

men du lär överleva [bigsmile]


   
SvaraCitera

Var glad att du slipper betala för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kennyman:

och jag fick bedövningssprutor ... "känns bara som myggstick" MY ASS. Det är smärtsamt. Speciellt i gomen

Haha, aa, då har jag ju nånting att se särskilt mycket fram emot [censur]

Men aa, nog överlever jag! Om inte, så var det ju synd


   
SvaraCitera