Aviseringar
Rensa alla

Bry er


Ämnesstartare

behöver någon som bryr sig. Låtsas, om det så behovs men jag behöver berätta det här för någon.

Alla mina foton från när jag var barn är borta. Det fanns flera tusen men nu är de borta.
Att mina saker slängdes bort kunde jag ta men att bilder på minnen tas bort utan att det brunnit eller utan att det vart krig... Det ska inte behöva vara så.

Hur skulle ni känna om hela ert liv, allt ni byggt upp, togs ifrån er på bara några minuter?
Hur får man reagera?


   
Citera
Ämnesstartare

Kanske finns några på datorn osv. men jag vill ju ha original... Jag kunna visa mina barn hur deras sjuka mormor såg ut. Och hur morfar såg ut.
Jag vill kunna se likheter mellan mig och dem, när jag är vuxen.

Blä på sådant här


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj. Hur kom det sig att dina saker slängdes? Var de inte dina saker?

Tråkigt att bilder och sånt inte längre finns. Ja, det är jätteledsamt. Men det händer... Inget kan vi ta för givet egentligen. Inte ens våra minnen. Våra minnen kan ljuga, förstöra sanningen.

Jag vet! Det är fint att ha bilder! Jag vill också ha bilder kvar av mina älskade, mina nära och kära.

Hade dina morföräldrar inga vänner kvar i livet? Kanske de i så fall har bilder kvar? Syskon? Syskonbarn? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Usch, det låter jobbigt[sad]

Som en liten tröst kan sägas att dina första år och dina morföräldrar har färgat den du är idag och är därför inte helt utraderade, tvärtom...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Alla mina foton från när jag var barn är borta. Det fanns flera tusen men nu är de borta.
Att mina saker slängdes bort kunde jag ta men att bilder på minnen tas bort utan att det brunnit eller utan att det vart krig... Det ska inte behöva vara så.

varför slängdes allt bort?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

varför slängdes allt bort?

jason:

dina saker slängdes? Var de inte dina saker?

Flyttade från min mamma, till min pappa, förra året. Hämtade inte allt jag hade hos mamma så hon slängde det. Hon hade dock kvar album med bilder men nu, idag, fick jag veta att hon slängt även dem.
Obs. min mamma är sjuk - därav beteendet - så kort sagt; hennes sjukdom slängde allt jag ägde.

jason:

morföräldrar

MissAnox:

morföräldrar

Vänta nu... Vadå Morföräldrar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Vänta nu... Vadå Morföräldrar?

läste snabbt[rolleyes] *föräldrar[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bryr mig


   
SvaraCitera

men hjärtat [sad][sad][sad][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[cry][sad][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Flyttade från min mamma, till min pappa, förra året. Hämtade inte allt jag hade hos mamma så hon slängde det. Hon hade dock kvar album med bilder men nu, idag, fick jag veta att hon slängt även dem.
Obs. min mamma är sjuk - därav beteendet - så kort sagt; hennes sjukdom slängde allt jag ägde.

ja då kanske det inte var med flit iaf, det hade varit taskigt. men sjukt tråkigt är det ju verkligen. inte kul alls


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Hur skulle ni känna om hela ert liv, allt ni byggt upp, togs ifrån er på bara några minuter?

det har hänt mig alldeles bokstavligen.
man repar sig och bygger upp nytt, någonting annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

det har hänt mig alldeles bokstavligen.

hur då?
antar du inte vill skriva eftersom du inte ger mer än hintar om detta..


   
SvaraCitera