Aviseringar
Rensa alla

Bryr du dig om mens?


Ämnesstartare

Den här frågan är mest riktad till killar eftersom av någon sjuk anledning så tror en del feminister eller vad de nu än är, att de tror att någon vill snacka om mens för det är ungefär lika trevligt som att snacka om bajs och kiss. Om du har mens så bryr väl sig ingen om det? Vem fan ser ner på någon som har mens? 50% av befolkningen har mens....


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Fattar inte riktigt frågan. Vad innebär "Ja" och vad innebär "Nej"? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing: Ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Hur då?


   
SvaraCitera

NiklasW:
Fattar inte riktigt frågan. Vad innebär "Ja" och vad innebär "Nej"? 

Ja innebär att du skulle "reagera"/bry dig om någon sa att den hade mens typ och nej är att du inte skulle det (om jag fattade det hela rätt..)


   
SvaraCitera

Mens*


   
SvaraCitera
mynona

NiklasW:

Hur då?

+1
Alternativet "förstår inte frågan" saknades...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår inte vad man ska svara på. Klart att jag förstår personer som tycker att det är jobbigt eller vad personer tycker. Och att det existerar. Med Mera... Men "bryr sig om" förstår jag inte redigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:
Förstår inte vad man ska svara på. Klart att jag förstår personer som tycker att det är jobbigt eller vad personer tycker. Och att det existerar. Med Mera... Men "bryr sig om" förstår jag inte redigt.

Jag vet inte om det är jag som är extremt trött, men jag kan verkligen inte förstå vad du menar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:
Förstår inte vad man ska svara på. Klart att jag förstår personer som tycker att det är jobbigt eller vad personer tycker. Och att det existerar. Med Mera... Men "bryr sig om" förstår jag inte redigt.

Formulerar mig lite konstigt ibland... Men bryr du dig om någon har mens? Har sett folk som har ritat mens på bilder på tjejer och det säger att det är naturligt osv. Men är det verkligen ett samtalsämne man vill sitta och snacka om när man äter till exempel? Om det är okej så kanske man borde berätta hur många cl man kissade förut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Hur då?

Jag bryr mig om att flera av mina vänner en gång i månaden har en regelbunden obehaglig episod, ibland med kraftiga smärtor. Jag bryr mig om att mens rent historiskt har varit något skamfullt vilket man idag kan se rester av då det av många betraktas som ohemult äckligt. Slutligen bryr jag mig om att folksjukdomen endometrios, som leder till ohyggliga menssmärtor, åtnjuter alldeles för lite uppmärksamhet då det är en kvinnosjukdom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Jag vet inte om det är jag som är extremt trött, men jag kan verkligen inte förstå vad du menar. 

Kanske jag bör sova, verkar som att jag flumma extremt mycket, mår fysiskt dåligt sedan någon timma tillbaka och verkar helt borta. Bör somna innan jag gör bort mig på något vis. Glad Ser knappt skärmen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:

Kanske jag bör sova, verkar som att jag flumma extremt mycket, mår fysiskt dåligt sedan någon timma tillbaka och verkar helt borta. Bör somna innan jag gör bort mig på något vis. Glad Ser knappt skärmen.

Nästan samma läge här faktiskt. Dålig kombination.. Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:

Formulerar mig lite konstigt ibland... Men bryr du dig om någon har mens? Har sett folk som har ritat mens på bilder på tjejer och det säger att det är naturligt osv. Men är det verkligen ett samtalsämne man vill sitta och snacka om när man äter till exempel? Om det är okej så kanske man borde berätta hur många cl man kissade förut.

Anser endast att det har samtalsvikt om ämnet är relevant för tidpunkt. Annars anser jag det lika märkligt att ta upp det som att ta upp spökhusets skrämsel på Liseberg rätt ur luften eller hur uttrycket lyder. Men somsagt, endast om det finns anledning till att tala om det. Vet dock inte om det hamnar under kolumnen "äckligt" om någon tar upp det under matdags, kanske, troligtvis, då jag ogillar just "blod" om det är det man syftar på mens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Jag bryr mig om att flera av mina vänner en gång i månaden har en regelbunden obehaglig episod, ibland med kraftiga smärtor. Jag bryr mig om att mens rent historiskt har varit något skamfullt vilket man idag kan se rester av då det av många betraktas som ohemult äckligt. Slutligen bryr jag mig om att folksjukdomen endometrios, som leder till ohyggliga menssmärtor, åtnjuter alldeles för lite uppmärksamhet då det är en kvinnosjukdom.

Jag menar på den nivå jag skrev på ett var, självklart är det extremt jobbigt att ha mens vilket jag aldrig kommer förstå eftersom jag är en kille men varför ser man det som något skamfullt? 


   
SvaraCitera