Aviseringar
Rensa alla

bryr du dig om något som står i tidningen?


Rodja:

haha, jo, Rocky och Assar läser jag [bigsmile]

Då så! Assar är bäst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodja:

det förekom alltså ingen vandalism?

Jo, fastighetsbolaget Newsec fick sina fönster och sin entrédörr sönderslagna t.ex. Det bröts även en hel del sten när kravallerna började.

Det jag syftade på var väl snarare att man försökte framställa det som att det var en massa tillresta aktivister som rosengårdsborna inte ville ha där, när det egentligen bara var en liten grupp låtsassnutar som sabbade och de flesta av både deltagarna och arrangörerna var folk från området.

Rodja:

vad fan vill du egentligen, förresten? om du så jävla gärna vill leva hippieliv så åk ut i skogen så vi andra slipper dig. eller nä, det funkar ju förresten inte eftersom det du vill egentligen är att kasta sten på polisbilar och skrika

Vafan yrar du om? Är du full? Har då aldrig påstått att jag vill leva något "hippieliv", har väldigt lite tillövers för hippies överhuvudtaget. Däremot vill jag att borgarklassen ska sluta parasitera på arbetarklassens arbete eftersom jag är trött på att chefen snor min lön, och på att min frihet är knuten till hur mycket pengar jag har.

Rodja:

allt handlar bara om att ni vill tillhöra och känna er tuffa

Känner mig inte särskilt tuff, var mest rädd idag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodja:

jag läser inte tidningen över huvud taget, ärligt talat

är känslomässigt avtrubbad :/

står ju saker i tidningen som inte har det minsta med att göra vad känner och inte känner[shake]


   
SvaraCitera

Rodja:

vet ej (Du röstade på detta alternativ)

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodja:

ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodja:

nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Rodja:

ja (Du röstade på detta alternativ)

Läser endast tidningar i vilka det står saker jag bryr mig om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodja:

ja (Du röstade på detta alternativ)

annars skulle man väl inte läsa överhuvudtaget[confused]


   
SvaraCitera

Rodja:

ja (Du röstade på detta alternativ)

Ibland står det ganska vettiga saker i tidningarna. När artiklar är vinklade och överdrivna brukar man märka det rätt snabbt faktiskt, så man blir inte automatiskt hjärntvättad bara för att man läser dem.


   
SvaraCitera

Rodja:

ja (Du röstade på detta alternativ)

Antar att Sportbladet räknas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodja:

ja (Du röstade på detta alternativ)

läser lokaltidningen med intresse


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej bryr mig inte om något alls då det gör mig coolare i mina egna ögon kunde bry mig mindre om andras syn på mig och nu blev jag plötsligt bara coolare igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodja:

ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Motborgare:

Jo, fastighetsbolaget Newsec fick sina fönster och sin entrédörr sönderslagna t.ex. Det bröts även en hel del sten när kravallerna började.

men vad bra! härligt med initiativtagande hos ungdomarna!

Motborgare:

Vafan yrar du om? Är du full? Har då aldrig påstått att jag vill leva något "hippieliv", har väldigt lite tillövers för hippies överhuvudtaget. Däremot vill jag att borgarklassen ska sluta parasitera på arbetarklassens arbete eftersom jag är trött på att chefen snor min lön, och på att min frihet är knuten till hur mycket pengar jag har.

så då tänker du att... ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodja:

ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera