Aviseringar
Rensa alla

buddah 4 admin


Ämnesstartare

passaro:

Han satt väl och letade genom trådar för att få ge ut varning, bara för att. [rolleyes]

Precis så jag tänkte. xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Sådär får man väl inte ens göra? xD

kvittar när det skrevs, skriver man en dum grej igår eller för en månad sen o man som mod upptäcker detta blir det nog varning [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet inte hur hans moderering är om man nu säger så men ja det tycker jag han är snäll, hjälpsam och verkar vara en bra person och aktiv så varför inte [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, varför inte [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

kvittar när det skrevs, skriver man en dum grej igår eller för en månad sen o man som mod upptäcker detta blir det nog varning [y]

Men ni är ju dumma i huvudet. Sluta tolka reglerna hur ni själva känner för't! Det är ju för fan stor skillnad mellan moderator och moderator, till hur tolkande av reglerna skall göras.

Sedan att en nybliven moderator går ut på någon varnings-spree är ju bara löjligt.

Suck. Ibland undrar man verkligen om moderatorerna på denna sida är dumma i huvudet på riktigt. (Inget personligt nu, så ta inte åt dig.)

SilentScream:

Precis så jag tänkte. xD

Rätt uppenbart, liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Rätt uppenbart, liksom.

Verkligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Men ni är ju dumma i huvudet.

haha kaxi


   
SvaraCitera
Åtta

LightInDarkness:

skriver man en dum grej igår eller för en månad sen o man som mod upptäcker detta blir det nog varning [y]

Nja. Om det skrevs för en månad sedan utan att någon anmält det så kan man nog anse det vara preskriberat. [rolleyes]

passaro:

Sluta tolka reglerna hur ni själva känner för't!

Det du skriver motsäger sig självt. Man kan inte moderera utan att tolka reglerna, och varje tolkning kommer att vara unik. Det enda man kan göra är att gemensamt försöka komma överens om vad som skall gälla - någonting som sker kontinueligt i moderatorforumet.

passaro:

Sedan att en nybliven moderator går ut på någon varnings-spree är ju bara löjligt.

Agreed. Men det är ett faktum att när man kommer in som ny i en roll så tar det en stund innan man funnit sin plats och kommit in i rutinerna. Från början så kommer man att vara osäker och göra misstag. Förhoppningsvis gör man färre misstag ju längre man håller på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det du skriver motsäger sig självt. Man kan inte moderera utan att tolka reglerna, och varje tolkning kommer att vara unik. Det enda man kan göra är att gemensamt försöka komma överens om vad som skall gälla - någonting som sker kontinueligt i moderatorforumet.

Du vet själv att det skiljer sig mycket från moderator till moderator och tolkning av regler. Nu vet jag att man tolkar saker och ting olika, men när det kommer till varningar och dylikt så blir det bara fel. för stort tolkningsutrymme i reglerna.

Åtta:

någonting som sker kontinueligt i moderatorforumet.

Tror jag säkert. Nellnellnell, någon?

Åtta:

Förhoppningsvis gör man färre misstag ju längre man håller på.

Förhoppningsvis.


   
SvaraCitera
Åtta

passaro:

Du vet själv att det skiljer sig mycket från moderator till moderator och tolkning av regler.

Det var ju precis det jag sade.

passaro:

Nu vet jag att man tolkar saker och ting olika, men när det kommer till varningar och dylikt så blir det bara fel.

Ge gärna exempel. Det är enklare att ta till sig kritik som inte baserar sig på generella uttalanden.

passaro:

för stort tolkningsutrymme i reglerna.

Du får mer än gärna skicka in förslag till regeländringar som skulle göra det hela klarare. Jag fick för några månader sedan i uppdrag att skriva om reglerna, men insåg efter några timmars arbete att mina förändringar var ytterst små - och att skriva generella regler utan att lämna utrymme för feltolkningar är väldigt, väldigt svårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roslagsvatten AB:

ja (Du röstade på detta alternativ)

buddah är typ bäst och han har bra musiksmak!!!!!1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Ge gärna exempel. Det är enklare att ta till sig kritik som inte baserar sig på generella uttalanden.

Se Silent's exempel. Det där var ju bara löjligt.

ännu löjligare blir det när man ser dig, moderator och LID, moderator tolka det där olika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår inte riktigt varför det inte skulle gå att ta upp det med mig (eller någon annan moderator för den delen) personligen om man har synpunkter på en specifik varning?

Det är faktiskt ganska svårt att veta vad man skall rätta till eller ändra på om det inte påpekas/uppenbaras 🙂

Sen så kan inte alla tolka reglerna EXAKT likadant, blir väldigt svårt så länge man inte är en och samma person. Är bara att se på hur olika domstolar tolkar regler olika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera