Aviseringar
Rensa alla

budskapet med era tatueringar?


Ämnesstartare

Att alltid försöka ha en positiv inställning till livet och försöka se saker ur ett positivt perspektiv, PMA.

Den andra som har ett budskap så sett talar ju rätt klart för sig själv. Dvs drogfrihet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

#2 - för att killen bakom ska veta vilken plats han har

nummer 3?


   
SvaraCitera

Mitt budskap:
Jag tycker personligen att många människor i dagens värld är väldigt instängda i sig själva, de vågar helt enkelt inte visa sig själva. Därav döskallen som visar sig under skinnet(ska symbolisera helvetet, helvetet att inte vara sig själv.). Utanför är den riktigavälden fylld av blommor med mera som ska symbolisera att det finns en riktigt fin värld utanför! Jag har dock bara en blomma ensålänge men ska bygga på med mer "fina" saker!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infinity-tatueringen gjorde min bästa vän och jag. Vad den står för behöver jag nog knappast förklara.

Image

Ankh-korset tatuerade jag för betydelsen LIV (livets nyckel, etc). Det kändes positivt när saker och ting inte var så bra.

Image


   
SvaraCitera

Hmm...har en del små tatueringar, bland annat Veritas och Aequitas på handlederna. Och "kuk" på ryska på benet.

Och jesus på benet. Se bild.

P1030008.JPG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cannabis:

nummer 3?

nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Sen har vi den här, vilken jag kan relatera till ganska så mycket:

Fett snygg [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

Fett snygg [y]

Tack [party]


   
SvaraCitera

Missade vist att lägga upp bilden [smile]

budskap lite längre upp!

tattooo 0041.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

1. Zelda (Hylian shield + master sword). För att det är världens bästa spelserie och spel i allmänhet är en stor del av mitt liv.

Only a fan would do that. [cool]

Vill tatuera naken Zelda istället ; S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sculptura:

Vill tatuera naken Zelda istället ; S

Haha, den är nice.

Jag skulle gärna göra en sleeve annars. Med dekuträdet i bakgrunden som den störsata grejen, och sen massa småkaraktärer runt om


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Med dekuträdet i bakgrunden som den störsata grejen, och sen massa småkaraktärer runt om

Mmm, låter tufft faktiskt, men då måste du göra all art själv kanske? Eller åtminstone en hel del, så någon får förbättra om du inte kan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sculptura:

men då måste du göra all art själv kanske?

Njae, tror min tatuerare skulle fixa det, bara jag kom med bilderna. Men jag ska inte göra en 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gryphon:

Bifogade bilder

"Inri"?


   
SvaraCitera

Stronghold:

"Inri"?

Jesus från Nasaret, Judarnas Konung.

Står på typ alla kors.


   
SvaraCitera