Aviseringar
Rensa alla

Bulimi


Ämnesstartare

Jag hatar min kropp, verkligen hatar mina lår. Tjuter varje dag för dom, vill äta och sen spy upp de. Vill bli smal.. Vet att man kanske inte hjälper folk att få bulimi, men har lite frågor som skulle betyda allt för att få svar på!

Efter man har ätit, hur kan man spy? Har försökt men kan inte spy, vet du några tips?

Är det farligt? Man kan väl sluta när man vill?

Går man upp sen när man börjar äta igen?

Hur lång tid tar det innan man börjar bli smal?

Skulle bli så glad över svar på detta, skulle verkligen hjälpa mig!!!!

Och ni som har bulimi, ni skulle gärna kunna skriva ett meddelande till mig, skulle betyda!!!!


   
Citera

therainbow:

Efter man har ätit, hur kan man spy? Har försökt men kan inte spy, vet du några tips?

hoppa runt massor innan så maten i magen skakas runt, de blir lättare

therainbow:

Är det farligt? Man kan väl sluta när man vill?

ja, du behöver ju inte spy varje gång

therainbow:

Går man upp sen när man börjar äta igen?

nej,

therainbow:

Hur lång tid tar det innan man börjar bli smal?

du lir inte smal av bulimi, ät bättre och rör på dig istället, bulimi är inte det bästa för att gå ner i vikt, det är det bästa för att förstöra din kropp


   
SvaraCitera

Varför kan du inte bara träna istället [shake] Då kan du ju faktiskt göra något åt kroppen utan att förstöra den.


   
SvaraCitera

hur gammal är du btw


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har försökt träna... blir ingen skillnad.... jo man går ju ner i vikt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur mycket ska jag träna då och vad ska man äta? vill ha resultat så fort som möjligt.


   
SvaraCitera

härfinns många trådar du kan läsa


   
SvaraCitera

therainbow:

jo man går ju ner i vikt?

nej

therainbow:

Hur mycket ska jag träna då och vad ska man äta? vill ha resultat så fort som möjligt.

ät sallad och gå ut mycket och gå, spring,

hur gammal är du?


   
SvaraCitera

therainbow:

Är det farligt? Man kan väl sluta när man vill?

Nej det kommer bara att bli värre. När du väl har kommit in i det så kommer du ha svårt för att sluta och visste du att man kan tappa sina tänder då ? Alltså att de fräter bort pga spyan, vill du verkligen riskera det?

Ät bra mat istället och gå ut och rör på dig en timme varje dag, du kommer se skillnad , jag lovar. Kanske inte dirket men efter ett par veckor så kommer du att se. Sen så ska du veta att ingen, - ingen är perfekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men vad ska jag äta för mat? Äter alltid sallad till, och hur många gånger ska man ut och gå och springa i veckan och hur länge?

Bara 15......


   
SvaraCitera

asså man kan ju inte bara välja att få bulimi[shake]


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

asså man kan ju inte bara välja att få bulimi

klart man kan[crazy]


   
SvaraCitera

Undvik kolhydrater , dvs - godis,läsk, aa såna där goda saker (typiskt) vitt bröd, ris,pasta,potatis.

Ät tex sallad , och kött är också bra, grönsaker osv.

Som sagt en timme räcker, antingen en rask promenad, jogging, eller så springer du.


   
SvaraCitera

Många bulimiker går upp i vikt och får bland annat problem med tänderna pga den fråtande magsyran som inte är avsedd att vara i munhålan på regelbunden basis.


   
SvaraCitera

Dvs: kräkas är 100% onödigt och odugligt, motionera istället


   
SvaraCitera