Aviseringar
Rensa alla

bulimi?


Ämnesstartare

jag äter inte mer, jag varken vill eller kan, de ända tankarna som finns i min hjärna är att jag måste bli smal för att bli accepterad. om jag nu råkar äta ändå så spyr jag upp de pga ångesten jag får av maten. jag har gått ner 5 kg på drygt en vecka. har jag bulimi/anorexia? jag har varit såhär i några år men allt har blivit värre nu dom senaste veckorna.
btw går man ner i vikt av att spy upp maten man ätit?


   
Citera

puss1:

btw går man ner i vikt av att spy upp maten man ätit?

Vad tror du?..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om du håller på så lär du ju redan vara smal, dvs inget att ha ångest över =) ät o va glad


   
SvaraCitera

puss1:

har jag bulimi/anorexia?

Någon på UM kan inte diagnosera en sjukdom. Gå till en läkare om du är orolig för att du har det eller håller på att få det så du kan få hjälp innan det går överstyr.


   
SvaraCitera

Sök hjälp innan du faller dit på riktigt. Du är ju ändå medveten om vad du pysslar med.


   
SvaraCitera

puss1:

btw går man ner i vikt av att spy upp maten man ätit?

I så fall är det väl för fan bara för att du spyr upp vätskan i magen, vilket verkligen inte kommer påverka hur smal du är, dock är det klart att du blir smal om du inte äter någon mat. Du dör också btw.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

5 kg på drygt en vecka? [love]


   
SvaraCitera

puss1:

jag har gått ner 5 kg på drygt en vecka.

ska vi byta? [cute]
när jag inte åt på 3 dagarså gick jag bara ner ½ kilo [n]


   
SvaraCitera

1. Ja, det har du. Gör något åt det.
2. Jo, du går ner i vikt (om du inte äter väldigt mycket till en början), men du får fortfarande i dig sisådär hälften av kalorierna i det du kräks upp. Dessutom jävlas du med ett antal inre organ. Gör något åt det.
3. Du har förmodligen inte gått ner fem kilo faktisk kroppsmassa på en vecka, det handlar sannolikt om att du gjort av med en massa vätska genom att kräkas och därmed är uttorkad. Gör något åt det också.


   
SvaraCitera

dettaärmittnamn:

ska vi byta? [cute]
när jag inte åt på 3 dagarså gick jag bara ner ½ kilo [n]

Beror ju på hur tjock man var innan. dessutom brukar man inte gå ner i svält metoden utan tvärt om.


   
SvaraCitera

puss1:

btw går man ner i vikt av att spy upp maten man ätit?

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du bör ju söka hjälp om inte annat, jag höll på som du under en period i gymnasiet men slutade sen när det blev sommar och jag fick annat att tänka på... Det är inte bra och det återkommer i perioder när jag mår sämre, så ett tips är att du får hjälp nu när du är medveten om problemet...

Och det är klart du går ner i vikt när du slutar äta, men du går upp allting sen igen när du äter lite, plus att kroppen lägger lagrar allt fett du får i dig som den i vanliga fall (när du äter regelbundet) förbränner.


   
SvaraCitera

ja det låter som bulimi, jag har det, och jag rasar i vikt i perioder. 🙂 GÅ TILL EN LÄKARE BLI FRISK FÖR ANNARS BLIR DET FÖRSENT ... det inte kul jag lovar... spy spy spy

[tard]


   
SvaraCitera

Låter definitivt som att du har bulimi och det kommer bara att bli värre om du inte söker hjälp snarast möjligt.


   
SvaraCitera
Papper

Börja ät, annars äter jag upp dig. :s


   
SvaraCitera