Aviseringar
Rensa alla

Bulimi


Ämnesstartare

Jag har varit bulimiker i 4 år nu och har tidigare levt med anorexia och jag pendlar lite emellan. Antingen äter jag ingenting, eller så hetsäter jag och kompenserar bort det med antingen laxermedel eller kräkningar. Vad jag vill med den här tråden är att få kunna prata med någon i samma situation eller som har blivit frisk. Det är en tung börda att lägga på sina vänner och sin familj om de inte varit i samma sits som jag, eftersom de inte vet vad jag känner. Så jag söker någon som förstår. Utan att döma.


   
Citera

En jag träffat några gånger har precis åkt in akut för sin anorexi, en mycket nära vän åkte in akut även hon för några år sedan. Det hemskaste är att man verkligen aldrig kan nå folk som det är så illa med. Jag hoppas att allt löser sig med dig.


   
SvaraCitera

Att förvänta dig att någon ska säga något som gör att du mirakulöst fixar dig själv kommer inte hända, det handlar om att du är stark inombords och tar igång och äter... ifall du behöver hjälp så söker du hjälp som kan om detta... Lycka till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ju så himla svårt, man kommer med bortförklaringar och ursäkter till varför man inte ska gå upp i vikt, och letar ständigt efter nya dieter, samtidigt som man börjar tröttna på att aldrig kunna leva ett normalt liv med en normal måltid någonsin 🙁


   
SvaraCitera

gyrostallrik:

tröttna på att aldrig kunna leva ett normalt liv med en normal måltid någonsin 🙁

Ålder?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barbienele:

Ålder?

20


   
SvaraCitera

gyrostallrik:

20

Är 21, är inte bulimiker dock är jag nedstämd och just nu är jag i depression pga att jag gjort slut med mitt ex.
Jag vet hur det är att inte ha aptit och må illa av mat dock, just pga av min depression tror inte det är samma sak men ifall du vill prata så är det bara att skriva PM till mig.


   
SvaraCitera

Vet att det är längesedan du skrev här.
Men befinner mig själv i en väldigt liknande situation.
Pendlar emellan.

Så du är inte ensam.

Och jag är en sådan som inte dömer.
Är alldeles för härdad för att kunna döma någon annan.
Med tanke på hur jag själv lever.

Så skriv bara till mig om du vill.

Stay Strong.


   
SvaraCitera