Aviseringar
Rensa alla

Bulimiker som vill prata och ge/ta emot stöd för att komma ut ur sjukdom?


Ämnesstartare

söker tjejer med bulimi för att prata, relatera och förhoppningsvis kunna hjälpa varann och ge stöd för att komma ut ur våran sjukdom.

skriv gärna till mig i ett meddelande! <3


   
Citera

Funderar på att bli en, effektivt sätt att bli av med fettet innan det ens hunnit bildats ju!

Har du några tips? Hur långt efter man har käkat det "goda" är det fortfarande möjligt att få upp skiten? [rolleyes]

Hur lång tid efter den så kallade "uppkräknings-processen" kommer suget tillbaks? [blush]


   
SvaraCitera

jag är ingen bulimiker men jag var i ganska många år men har som tur är tagit mig ur det. Jag kanske inte är vad du sökte men du får gärna skriva om du vill [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

det enda skälet till att du skulle vara dum nog att VILJA bli bulimiker är att du inte har någon erfarenhet av det. det är en sjukdom, en allvarlig sjukdom som skadar din kropp och kan leda till döden.

mymess:

ah, okej gärna 🙂


   
SvaraCitera

S3ON:

Funderar på att bli en, effektivt sätt att bli av med fettet innan det ens hunnit bildats ju!

bulimi är inte att kräkas, bulimi är att hetsäta. Sedan finns bulimi med och utan kräkning.


   
SvaraCitera

elverpigen:

bulimi är inte att kräkas, bulimi är att hetsäta. Sedan finns bulimi med och utan kräkning.

"Bulimia nervosa är en allvarlig form av ätstörning. Den som lider av sjukdomen hetsäter som minst 2 gånger i veckan och kompenserar därefter genom att antingen kräkas upp maten, använda laxermedel, ägna sig åt överdriven motion eller/och använda sig av bantningspreparat. Detta för att "göra sig av" med födan igen."


   
SvaraCitera