Forumet - Bulkmat och Bulkmaträtter

Bulkmat och Bulkmaträtter

1745 0 13
har 17 i bmi och börjar bli lite trött på de så jag börjar bygga muskler nu men jag behöver tips på lätta bulkrätter och bulkmat som man kan äta.
man ska väll hålla sig till 5 mål per dag som vanligt va ? aja
Tips uppskattas dock kan ni skita i att skriva att jag ska klucka ägg och olivoljor

Spana också in:

Axon:

Vill man öka i vikt lägger man på ytterligare 500 kalorier utöver detta så att din kropp har ”råd” att lägga på sig lite muskler - vilket ger slutsumman 3167 kalorier.

Vill man gå ned i vikt tar man bort 500 kalorier vilket ger slutsumman 2167 kalorier.

Jag rekommenderar dock aldrig någon att börja "grisbulka", alltså överäta bara för att man snabbt vill gå upp vikt till vilket pris som helst. Likadant som vid en hälsosam viktnedgång är det bäst att skynda långsamt.
Här är mina bästa tips för de som tycker det är svårt att få i sig tillräckligt med kalorier om dagarna.

Byt ut mini, lätt eller mellanmjölken mot standardmjölk.
Ät hela ägget och inte bara äggvitan
Använd mer olivolja i din kost (som salladsdressing, drick rent etc)
Ät mer nötter i alla dess former
Ät färre men större måltider så att du verkligen är hungrig inför varje måltid
Ät 2-4 skivor grovt knäckebröd till alla dagens måltider
Använd riktigt smör på brödet
Ät mycket fet fisk
Använd stardprodukter på allt (filmjölk, creme fraische, grädde)
Skippa potatis och ät mer ris, pasta, bulgur


Läs min tråd, lättare än så finns inte! :D

//TrainingGround