Aviseringar
Rensa alla

BUP..


Ämnesstartare

Berätta om era erfarenheter av de.


   
Citera
Ämnesstartare

öppenvården - suger
dagvården - hyffsad
slutenvård - får man inte ens om man sitter med en pistol till huvudet.


   
SvaraCitera

Mina erfarenheter är till största del positiva, men det beror ju också på vem man får gå hos och hur personkemin är.

Vad vill du veta om våra erfarenheter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

öppenvården - suger
dagvården - hyffsad

vad innebär exakt öppenvård och dagvård?

five squared:

Mina erfarenheter är till största del positiva, men det beror ju också på vem man får gå hos och hur personkemin är.

Vad vill du veta om våra erfarenheter?

Jo det är ju klart.

Hmm, jag vet inte riktigt. Om man får bra hjälp där och så, och hur de gör vid olika situationer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

vad innebär exakt öppenvård och dagvård?

öppenvård det är typ.. det man tänker på när man säger bup, du går till kurator/pyskolog/det du behöver någon gång i veckan.

dagvård innebär att man är på en avdelning hela dagen men åker hem på kvällen. typ som sluten vård men du sover hemma[smile]


   
SvaraCitera

SPiDERMANNEN:

Om man får bra hjälp där och så, och hur de gör vid olika situationer.

Önskar jag kunde ge dig ett enkelt och generellt svar men allt beror på vad man behöver hjälp med, vilken typ av situation det rör sig om...


   
SvaraCitera

läskigt


   
SvaraCitera

Gått där i över 10 år. Mest positiva erfarenheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

öppenvård det är typ.. det man tänker på när man säger bup, du går till kurator/pyskolog/det du behöver någon gång i veckan.

dagvård innebär att man är på en avdelning hela dagen men åker hem på kvällen. typ som sluten vård men du sover hemma

Aha okej då förstår jag , tack.

five squared:

Önskar jag kunde ge dig ett enkelt och generellt svar men allt beror på vad man behöver hjälp med, vilken typ av situation det rör sig om...

Mjo iofs ;<

BLODÅDRA:

läskigt

Varför?

Nickynamo:

Gått där i över 10 år. Mest positiva erfarenheter.

Det är ju bra!


   
SvaraCitera

Nickynamo:

Gått där i över 10 år.

[surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

slutenvård - får man inte ens om man sitter med en pistol till huvudet.

Äh, det är jättelätt att få slutenvård, det räcker med ens blotta uppenbarelse.
Du är inte tillräckligt störd helt enkelt, synd för dej. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nja, det är väl okej.
Blir dock ganska frustrerad över vissa beslut.[zzz]


   
SvaraCitera

Jag gick KBT, kognitiv beteendeterapi, där. Det var väldigt bra. Sedan hade jag en bra kurator, en bra psykolog och en bra läkare.
Beror väl på hur man är som person och hur villig man är att jobba på vad man nu har för problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lifegoeson:

Nja, det är väl okej.
Blir dock ganska frustrerad över vissa beslut.

Ah mjo så kan det väl va ;<

Trimstrams:

Jag gick KBT, kognitiv beteendeterapi, där. Det var väldigt bra. Sedan hade jag en bra kurator, en bra psykolog och en bra läkare.
Beror väl på hur man är som person och hur villig man är att jobba på vad man nu har för problem.

Aha okej, men det låter ju jättebra.
Jo men det är ju klart, är man inte det minsta mottaglig för hjälp så lär det ju inte vara så lätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blir bara värre om man blandar in dom. Dom är svåra att göra sig av med när man väl tagit kontakt med dom en första gång. Det är min erfarenhet, det är säkert inte så för alla.


   
SvaraCitera