Aviseringar
Rensa alla

burgerking eller timvikarie på äldreboende 🙂


Ämnesstartare

Har ett dilemma.Jobbar just nu som timvikarie på tre olika ställen. 2 äldreboenden & ett dagis. Vi kan säga att jag oftast jobbar 80% i månaden vilket ger mig ca 14000 efter skatt. Det tycker jag är ganska okej! Dock vet jag aldrig när jag jobbar, hur mycket jag jobbar eller så. Men oftast brukar det fungera bra.Har nu blivit erbjuden heltid på burgerking men dålig lön, typ runt 11 efter skatt. Dock har jag isåfall ett schema att gå efter och slipper känna oro. - är att jag inte kommer kunna spara pengar. Men jag kommer alltid veta att jag kan betala min hyra.Vad hade ni gjort? 


   
Citera

jag skulle kanske stannat som timvikarie men o andra sidan så är det ju bra med erfarenhet från t.ex burgerking så vet inte. Tror jag hade jobbat kvar som timvikarie 


   
SvaraCitera

SJälv föredrar jag stipulerade arbetstider men åt andra sidan om lönen är dålig och man knapp kan leva på den får man offra sig lite.  Räkna ut de ekonomiska för- och nackdelar samt också de personliga för- och nackdelar med båda jobben och besluta dig sen. Att göra en lista är bra,

Sen får du ju också kolla upp om du tänker byta till Burger King i fall du har någon uppsägningstid .


   
SvaraCitera

Sett hur det ser ut på donken och burgerking? Stressigt som helvete och vilken lön sen. Trodde det var förbjudet med slaveri i Sverige. Stanna och sök något bättre heltidsjobb medans du har tim vicken är mitt råd.


   
SvaraCitera

Skulle själv aldrig kunna sänka mig så lågt att jobba på en snabbmatsrestaurang. Förhållandena där är rent sagt skit.


   
SvaraCitera
mens
 mens

äldreboende


   
SvaraCitera

Skulle klart rekomendera dig att välja äldreboendet. 


   
SvaraCitera

Hade nog fått mer ångest på äldreboende men blivit mer nedstämd på dagis och smittad av massa barnsjukdomar, vilket i sin tur skapar ångest.

Klarar omöjligt av ngt av de där.


   
SvaraCitera