Aviseringar
Rensa alla

Burkini, bu eller mu?


Ice
 Ice

9lina:
14064278_1269720439706914_47542117449594

En bild för att förtydliga något...

100 år mellan bilderna. 

Första: För MYCKET hud visas.
Andra: För LITE hud visas.

Kan undra om det fanns mallar att gå efter när de mätte på den tiden, då alla inte är lika långa eller om samma mått gällde på alla.


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

9lina: Mu

Självklart ska man själv få bestämma vad man vill ha på sig.


   
SvaraCitera

Mu. Ser inget egentligt problem med plagget, bara man visar ansiktet är det okej. 


   
SvaraCitera

9lina: Bu

Reser jag till Medelhavet så vill jag se läckra brudar i bikini och definitivt inga brudar som badar fullt påklädda i Burkini. Det stämmer liksom inte in i det slappa livsnjutande strandlivet på medelhavsstränderna.  Tumme ned


   
SvaraCitera

är man ful borde det vara lag att ha burkini på sig


   
SvaraCitera

Vill inte förbjuda slöjan och liknande hårtäckande klädsel, även fast jag ogillar användningen av den starkt, mest för att det blir en väldigt svår definitionsfråga juridiskt + att det som den mycket kloka vkk var inne på riskerar att bli kontraproduktivt. 


   
SvaraCitera

....


   
SvaraCitera

Ice:

Kan undra om det fanns mallar att gå efter när de mätte på den tiden, då alla inte är lika långa eller om samma mått gällde på alla.

Badklädseln fick sluta max 15 cm ovan knät.


   
SvaraCitera

9lina:
14064278_1269720439706914_47542117449594

En bild för att förtydliga något...

100 år mellan bilderna. 

Första: För MYCKET hud visas.
Andra: För LITE hud visas.

är väl bra med poliser som håller ordning. visa inte för mkt och visa inte förlite.


   
SvaraCitera

Känns som en icke fråga, löjligt egentligen med ett sådant förbud. Trodde politikerna på allvar att det skulle minska radikaliteten inom vissa muslimska grupperingar?


   
SvaraCitera
9lina
Ämnesstartare

Scream: Reser jag till Medelhavet så vill jag se läckra brudar i bikini och definitivt inga brudar som badar fullt påklädda i Burkini. Det stämmer liksom inte in i det slappa livsnjutande strandlivet på medelhavsstränderna.

Tumme ned


   
SvaraCitera
Yaren

Jag säger bu bu bu för burkinin, vilket jävla skitplagg, men inte bu för den kvinna som vill ha på sig det. Jag vill inte ha ett förbud. Vi ska inte begränsa kvinnor ännu mer. 


   
SvaraCitera

Scream:

Reser jag till Medelhavet så vill jag se läckra brudar i bikini och definitivt inga brudar som badar fullt påklädda i Burkini. Det stämmer liksom inte in i det slappa livsnjutande strandlivet på medelhavsstränderna.  Tumme ned

vad du vill kunde inte vara mer irrelevant här. koncentrera dig på att se bra ut själv istället. 


   
SvaraCitera

en sån jävla fräckhet... som om kvinnors kroppar finns till för att män ska ha något fint att titta på. vi pratar om kvinnors rättigheter ett stort strukturellt problem här. så har du _mage_ att dra in vad du vill se här. jag hoppas verkligen att du trollar. 


   
SvaraCitera

vonKissekatt: vad du vill kunde inte vara mer irrelevant här.

Fast, borde inte Scream få ha rätt till att skriva sin ärliga åsikt?


   
SvaraCitera