Aviseringar
Rensa alla

Burkornas kretslopp


Ämnesstartare

En burka skapas, affären får burkan. Affären säljer burkan och säljer den för tex 100 kr. En ung herre köper burkan en dag och använder den. Efter ett tag så börjar han tycka den är gammal. Han har det inte så knapert i plånboken så han bestämmer sig för att lämna burkan till myrorna.

Burkan åker sedan ut på en galge så att någon annan kan köpa den.

Det är så det ska gå till. Går även att tillämpa på andra kläder som man tycker är för gamla.

Detta är förövrigt en tråd... Om burkor och begagnade klädur.

Skulle du kunna köpa och använda en burka?

Brukar du lämna klädur på myrorna?


   
Citera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Skulle du kunna köpa och använda en burka?

Har övervägt detta, ja.

Ensamvargen:

Brukar du lämna klädur på myrorna?

Händer, men brukar i första hand lämna till Emmaus då myrorna tillhör frälsningsarmén och därmed förespråkar både religion och homofobi, två saker jag ställer mig emot. Emmaus förespråkar anti-imperialism främst, vilket jag gillar.

EDIT: Det sagt gillar jag myrorna, de är fortfarande bättre än 95% av alla andra affärer. Emmaus > Myrorna > Fair Trade-affärer > H&M, Coop > De flesta andra > Willys, Lidl


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ca 80% av mina kläder är köpta från second hand affärer. Ofta stödjer de hemlösa och invandring och verkar för att minska utanförskap = bra saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

utanförskap

usch, avskyr det ordet. Känns som liberal propaganda för att flytta fokus från ägandeklass/ägandelös klass till folk med inkomst/folk utan inkomst. Ett sätt att placera arbetslösa, sjuka och dylika i en separat grupp så att de blir desperata att komma in i "innanförskapet" genom att ta vilket jobb som helst och samarbeta med ägandeklassen även i de lägen det är till förlust för dem.


   
SvaraCitera