Aviseringar
Rensa alla

Bygga dator


Ämnesstartare

Kryptonian:

Problemet för mig var att jag just inte komma ut på någon hemsida överhuvudtaget då jag behövde den uppdaterade drivrutinen för just den biten. Vilket följde med skivan som jag fick.

Du får alltid internetuppkoppling med en internetkabel, oavsett drivrutiner

däremot måste du ha drivrutiner för wifi 


   
SvaraCitera

storablodådrerpumpade: Du får alltid internetuppkoppling med en internetkabel, oavsett drivrutiner

Nej inte alltid, men oftast.

storablodådrerpumpade: däremot måste du ha drivrutiner för wifi

Inte alltid, alla adaptrar jag testat i W8 har funkat automatiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Nej inte alltid, men oftast.

Inte alltid, alla adaptrar jag testat i W8 har funkat automatiskt.

Brukar följa med basic drivrutiner när man installerar windows 7/8 och då kan man koppla upp sig utan att behöva sätta in en dvd skiva


   
SvaraCitera

storablodådrerpumpade: http://www.netonnet.se/Customer/SharedList/63754

Den skulle jag säga, men se för guds skull till att skaffa en SSD att köra OS + spel på. Det gör faktiskt enorm skillnad. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jagvillboienhatt:

Den skulle jag säga, men se för guds skull till att skaffa en SSD att köra OS + spel på. Det gör faktiskt enorm skillnad. Glad

Kan ju inte ha en SSD med spel på, då måste jag ju köpa en SSD på typ 500 gb vilket är asdyrt


   
SvaraCitera

storablodådrerpumpade: Kan ju inte ha en SSD med spel på, då måste jag ju köpa en SSD på typ 500 gb vilket är asdyrt

Vad spelar du för spel egentligen? Som det är nu klarar jag mig precis på en 120 GB, 250 hade räckt gott och väl. 

Du behöver ju inte ha alla spel som du äger installerade. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jagvillboienhatt:

Vad spelar du för spel egentligen? Som det är nu klarar jag mig precis på en 120 GB, 250 hade räckt gott och väl. 

Du behöver ju inte ha alla spel som du äger installerade. 

Ah ok. Hajar.

Det man ska ha på sin SSD är alltså ALLT som man använder frekvent?


   
SvaraCitera
torg1

inteldatorn är bättre


   
SvaraCitera

precis som de andra skriver kan jag rekommendera någon bra eftermarknadskylare! Sitter själv på en tornkylare från cooler master som gör ett riktigt bra jobb åt min 3570k som arbetar strax över 4.32GHz i push nd pull. (2x 1850rpm-fläktar). Prollen håller sig under 70 grader i full load. 🙂 

Har för övrigt fläktar på varenda fläktplats i mitt FD R3. Och datorn är förhållandesvis tyst. Tror jag har scytze typhoon 1300 rpm men e inte säker though. 

ser att ni diskuterar SSD också.. Jag har en intel 520 på 120GB, rekommenderar verkligen en större om du ska spela mkt, alt en separat enbart för spel.. mitt nästa inköp är en till ssd för spel och andra större mjukvaror som ej rymms på den befintliga. I dagsläget tvingas jag köra en del från ngn av mina lagrings-HDDer, det fungerar väl men ja...


   
SvaraCitera

Testa www.game-debate.com

Jämför och se vilken dator som är bäst för dom spelen du ska spela.


   
SvaraCitera

storablodådrerpumpade: Det man ska ha på sin SSD är alltså ALLT som man använder frekvent?

Yes, man märker av det ganska tydligt på prestandan när man kör OS och spel från en SSD. Ren lagring finns det dock ingen anledning att köra på annat än mekanisk disk så länge SSD ändå är så pass mycket dirare. 


   
SvaraCitera

storablodådrerpumpade:

Brukar följa med basic drivrutiner när man installerar windows 7/8 och då kan man koppla upp sig utan att behöva sätta in en dvd skiva

Det var typ det jag sa. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Det var typ det jag sa. 

ok 🙂


   
SvaraCitera