Aviseringar
Rensa alla

Bygga hinder


Ämnesstartare

Jag vet att de inte rikigt hör till här, för man ska lixom skriva problem eller så men behöver snabb hjälp

Jag har tänk att bygga en oxer (hästhinder) men har ingen aning vart man kan köpa material, vet ni någonstans där man kan köpa hindermatrial i borås eller nära?

Behöver snabb hjälp, ska nämligen in och köpa material imorn och har ingen aning om vart man kan köpa det

det går skäret att köpa bommar eller rund pinnar på byggmax men om ni vet någon nutik som säljer sådant material i borås så släng in en kommentar

😀


   
Citera

nu har jag knappt ens sett ett sådant hinder, men hur högt ska det vara och vad för material är det du ska använda?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tegel:
nu har jag knappt ens sett ett sådant hinder, men hur högt ska det vara och vad för material är det du ska använda?

Ja jag kommer förmodligen inte hoppa högre än 130cm, så hinderstöden bör la vara 160-180, anar ser de ju ut som små bebishinder, materialet ska väll vara trä tror jag


   
SvaraCitera

linnea12
Ja jag kommer förmodligen inte hoppa högre än 130cm, så hinderstöden bör la vara 160-180, anar ser de ju ut som små bebishinder, materialet ska väll vara trä tror jag

okej 

tyvärr kan jag inte vara till mycket hjälp, men lycka till Glad


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Vilken brädgård som helst har vad du behöver.. billigast lär det ju vara också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
Vilken brädgård som helst har vad du behöver.. billigast lär det ju vara också.

finns typ bara byggmax i borås, om du et ngn mer eller har lust att kolla upp de så blir ja glad 😀


   
SvaraCitera

bommarna blir väl det jobbiga/dyra, du känner ingen markägare du kan få köpa gallrade småträd av? Förklara annars för personalen på byggmax, ta gärna med en bild så hjälper de dig. Minst fyra bommar behöver du tycker jag 🙂

B


   
SvaraCitera

ller köp färdiga hinder begagnat/nytt. Går nog nästan på ett ut pris/arbetsmässigt tänker jag


   
SvaraCitera