Aviseringar
Rensa alla

Byta adress


Ämnesstartare

Hej! 
Ska flytta hemifrån för första gången för att plugga ett halvår. Bör jag ändra adress eller är det onödigt då jag kommer flytta igen minst en gång? Är det svårt och vad innebär det egentligen?

Glad


   
Citera

Det är himla rimligt att adressändra, och ganska enkelt. Annars måste du ju åka hem igen för att hämta all post och räkningar hela tiden!

Det är bara att följa processen här  https://www.adressandring.se/privatperson/flyttanmalan/informationssida


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Är det bara ett halvår så kanske det är smidigare med tillfällig eftersändning istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
Är det bara ett halvår så kanske det är smidigare med tillfällig eftersändning istället.

Hur gör jag det? Också adressändring.se? 🙂


   
SvaraCitera

Glöm inte att anmäla på skatteverket också, så att din nya adress blir synlig för andra på eniro och dyl. Blink

https://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/flyttanmalan.4.76a43be412206334b89800018531.html


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

feministfittan:

Hur gör jag det? Också adressändring.se? 🙂

yes Tumme upp


   
SvaraCitera
mens
 mens

adressändra iaf. iaf om du har räkningar att betala.


   
SvaraCitera

feministfittan: Bör jag ändra adress eller är det onödigt då jag kommer flytta igen minst en gång?

När du flyttar är du enligt lag skyldig att anmäla din nya adress. Det kallas flyttanmälan och kostar inget.


   
SvaraCitera
mens
 mens

My dreams are her:

När du flyttar är du enligt lag skyldig att anmäla din nya adress. Det kallas flyttanmälan och kostar inget.

Det är ju att ta i. Klart att man ska kunna ta emot post men bor ngn man känner kvar på samma adress så är det ju lugnt. Många som flyttat hemifrån/ej har förstahandskontrakt står ju kvar på sina föräldrars adress.


   
SvaraCitera

mens: Det är ju att ta i. Klart att man ska kunna ta emot post men bor ngn man känner kvar på samma adress så är det ju lugnt. Många som flyttat hemifrån/ej har förstahandskontrakt står ju kvar på sina föräldrars adress.

Nu ska jag vara dryg och länka till folkbokföringslagen(se 25§) som stödjer min citering.


   
SvaraCitera
mens
 mens

My dreams are her:

Nu ska jag vara dryg och länka till folkbokföringslagen(se 25§) som stödjer min citering.

ej ngt som ses speciellt allvarligt på som sagt. bara man payar sina bills så.


   
SvaraCitera