Forumet - Byta

Byta

617 0 17

Spana också in:

dinkompis: beror nog på vilket universitet du ska byta till och från vilket.  kan du inte snacka med din handledare om det?
du menar nog programansvarig.
Tror det är viktigare att prata med programansvarig för det nya stället
men vill ju veta chanserna innan jag gör det, eftersom det ej är aktuellt lr kris lr ngt
bara nyfiken

dinkompis: har för mig att man ska söka den vanliga vägen, sen kan du tillgodoräkna de kurser du redan har gått (om de anses motsvara samma kurser på universitetet du byter till, om du gått på en skitskola och byter till bättre kanske de inte gör det :P)
jaha, så man söker alltså på nytt?
men det blir väl lite krångligt.. vill inte ta en plats från ngn som ska börja i höst... vill fortsätta på den terminen jag ska fortsätta, inte läsa om.

kimkardashian: men det blir väl lite krångligt.. vill inte ta en plats från ngn som ska börja i höst... vill fortsätta på den terminen jag ska fortsätta, inte läsa om.
om den nya högskolan accepterar de kurser du redan har gått kan du hoppa över de kurserna. du får väl ringa till någon på den nya högskolan du tänkt byta till och förklara
tror det lättaste är att bara söka in till en annan högskola/universitet och sen försöka tillgodoräkna sig kurser. hur lätt det är varierar nog jättemycket mellan olika program. har t ex hört (dvs kan ej svära att det är sant) att juristprogrammet i uppsala skiljer sig från det i stockholm till exempel, men att man om man har särskilda skäl kan byta från juristprogrammet i umeå till det i uppsala då den utbildningen ska vara liknande på de två. 

Blivande_japan: har t ex hört (dvs kan ej svära att det är sant) att juristprogrammet i uppsala skiljer sig från det i stockholm till exempel, men att man om man har särskilda skäl kan byta från juristprogrammet i umeå till det i uppsala då den utbildningen ska vara liknande på de två.
aa, det som oroar mig =( men tänker att jag kanske kan ta igen, om de skulle önska det
aja, får se vad som händer. tack för svaret (y)