Aviseringar
Rensa alla

Byta från Comvic till Telia.


Ämnesstartare

Tele2 har jag också bra "extraerbjudanden" på sina refillkort eller vad man ska kalla det.

Ring billigt från utlandet(Comviq Amigo).

Skicka 3000gratis sms + ring för 69öre/samtalet inom comviq.(comviq kompis 195kr)

skicka gratis sms i 30dagar inom comviq(comviq kompis)

ring för 19öre/minut till alla nät(comviq champion)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elinc:

Varför säger du så?
Om det flesta man känner har comviq och man ringer gratis till dem, bör man ha telia, telenor eller något annat då?

För att de har de sämsta näten. Båda för 3G och gsm. Sedan är det en operatör som hittar alla möjliga och omöjliga fula sätt att lura sina kunder på mer pengar. Ta deras faktureringsavgifter på 24 kr om man har abbonemang t.ex.

Sedan lockar dom med kompis-värdebevisen som bara mindre insatta användare köper... Gratis sms och samtal till Tele2, visst. Men 2,49 kr/min till övriga operatörer! Ska man tjäna på en sådan prisplan krävs ett extremt onormalt användarmönster. Babblar man bara en kort stund med någon som har annan operatör blir det med lätthet 15-20 kr och det kan man skicka många sms för.

Dessutom funkar ju skiten knappt alls i utlandet. Det ska göra göra enligt Tele2, men i praktiken är det närmast oanvändbart instabilt. Operatören erbjuder inte ens möjlighet att få utlandsamtal man ringer med sitt kontantkort på en separat faktura vilket gör att det fungerar lika bra som ett abbonemang där. Det gör alla andra operatörer!


   
SvaraCitera

Husknuten:

Sedan lockar dom med kompis-värdebevisen som bara mindre insatta användare köper... Gratis sms och samtal till Tele2, visst. Men 2,49 kr/min till övriga operatörer!

Jag kollade nyss in Comviq Kompis, och samtalsavgiften är 0,69 kr/min till andra operatörer. Så du får gärna lägga fram var du har fått den där siffran ifrån. Känner även personer med Comviq Kompis och dessa har också en avgift på 0,69 kr/min till övriga operatörer.

http://www.tele2.se/abonnemang-kompis.htm


   
SvaraCitera

orka ni kommer ändå säkert göra slut om en vecka[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jerkix:

http://www.tele2.se/abonnemang-kompis.htm

På abonemnag ja men på kontantkort e de dyrt


   
SvaraCitera

kaboom_hihi:

På abonemnag ja men på kontantkort e de dyrt

Aha, missuppfatta det då. My bad. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kaboom_hihi:

På abonemnag ja men på kontantkort e de dyrt

Precis vad jag syftade på
http://www.tele2.se/comviq-kontant-vardebevis-kompis.html

Det finns ingen som tjänar på en sådan prisplan helt enkelt. I så fall har men ett extremt onormalt användarmönster.

Ett av många skäl att hata Tele2...


   
SvaraCitera

Så dåligt är inte tele2 comviq, det är nog det som är billigast för mig i alla fall. 75 kr/månad är billigt och bra, och det räcker.


   
SvaraCitera

Husknuten:

Det finns ingen som tjänar på en sådan prisplan helt enkelt. I så fall har men ett extremt onormalt användarmönster.

Hehe, det där "erbjudandet" var verkligen helt värdelöst, håller med..


   
SvaraCitera

waicen:

Hello! Tänkte byta från comviq till telia (tjejen har Telia -.-) och ja​g undrar hur jag nu gör detta? [rolleyes] Och om man nu har Telia, smsar man gratis t​ill andra personer som har Telia? [cute]

Nej, telia är svindyrt rakt igenom.​ Dock det billigaste alternativet som finns. Tacka vet jag då halebop fortfarande var​ ett kontantkort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Husknuten:

För att de har de sämsta näten. Båda för 3G och gsm. Sedan är det en operatör som hittar alla möjliga och omöjliga fula sätt att lura sina kunder på mer pengar. Ta deras faktureringsavgifter på 24 kr om man har abbonemang t.ex.

Telia och Tele2 delar 3G nät. Så alltså har Telia också sveriges sämsta nät? (när det kommer till 3G alltså)
Deras gemensamma nät kallas Sweden 3G

http://www.svenskaumts.se/s_agare.html
(UMTS är det riktiga namnet på 3G alltså)


   
SvaraCitera

waicen:

Och om man nu har Telia, smsar man gratis till andra personer som har Telia? [cute]

Med Telia Max 25 får man iaf smsa gratis till alla operatörer och ringa gratis till andra som har telia[y] 49 kr månaden + tele-taxa till andra operatörer än telia... Men vet inte om erbjudandet finns kvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Watertrue:

Telia och Tele2 delar 3G nät. Så alltså har Telia också sveriges sämsta nät? (när det kommer till 3G alltså)
Deras gemensamma nät kallas Sweden 3G

Det vet jag mer än väl. Både Telia och Tele2 har Sveriges sämsta 3G-nät ja. Men Telia har till skillnad från Tele2 Sveriges överlägset bästa GSM-nät, vilket är det som räknas mest i sammanhanget. Jag skulle aldrig rekommendera någon att välja Tele2 eller Telia för mobilt bredband dock.

Kacki:

Med Telia Max 25 får man iaf smsa gratis till alla operatörer och ringa gratis till andra som har telia[y] 49 kr månaden + tele-taxa till andra operatörer än telia... Men vet inte om erbjudandet finns kvar.

Jodå, jag har det själv [smile]


   
SvaraCitera

Husknuten:

Jodå, jag har det själv [smile]

Jo men jag menade mer om telia fortfarande säljer det. De hade bara ett visst antal abonnemang som de sålde innan iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Husknuten:

Det vet jag mer än väl. Både Telia och Tele2 har Sveriges sämsta 3G-nät ja. Men Telia har till skillnad från Tele2 Sveriges överlägset bästa GSM-nät, vilket är det som räknas mest i sammanhanget. Jag skulle aldrig rekommendera någon att välja Tele2 eller Telia för mobilt bredband dock.

Vad trevligt att vi är överens då, för jag håller med ^^

Men jag använder tele2 ändå eftersom dom av någon anledning är billigast, och typ alla andra har det. (grupptryck? xD)


   
SvaraCitera