Aviseringar
Rensa alla

Byta gymnasieprogram, hjälp mig!


Ämnesstartare

Jag går just nu mitt första år i gymnasiet på media linjen på en skola i Göteborg. Jag är jättebesviken på både linjen och skolan, och lärarna är jättedåliga. Jag har försökt komma in på ett annat program men eftersom det har gått så långt in på höstterminen får jag inte lov att byta, utan har blivit tillsagd att det är bäst om jag söker om på nytt nästa år.

Mitt problem är att jag har ingen aning om vad jag ska göra.
För om jag hoppar av skolan nu för att söka om nästa år, vad tusan ska jag göra detta året? Lgga hemma och slappa? Men om jag stannar kvar detta året för att sedan läsa om det en gång till känns ju jätteonödigt! Och jag vill verkligen inte stanna kvar där jag är nu i tre år till...

Är det någon som har förslag på vad jag kan göra eller ta mig till??


   
Citera

eperleroth:

Mitt problem är att jag har ingen aning om vad jag ska göra.

eperleroth:

jag söker om på nytt nästa år

eperleroth:

vad tusan ska jag göra detta året?

eperleroth:

Är det någon som har förslag på vad jag kan göra eller ta mig till??

Oj, vart ska jag börja.. Jo men det finns en jävla massa att ta sig ann, vad gör du annars på fritiden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Oj, vart ska jag börja.. Jo men det finns en jävla massa att ta sig ann, vad gör du annars på fritiden?

Orienterar är det jag gör på fritiden, och visst skulle jag kunna satsa mycket mer på min träning, men det är ju inte sånt man kan göra hela dan, varje dag 🙁


   
SvaraCitera

eperleroth:

men det är ju inte sånt man kan göra hela dan, varje dag 🙁

Men halva.. Har du inga vänner att umgås med på eftermiddagarna när de har slutat skolan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Men halva.. Har du inga vänner att umgås med på eftermiddagarna när de har slutat skolan?

Jo, det är ju klart jag har, men det känns ju fortfarande väldigt enformigt, jag känner mig själv och vet att jag tillslut bara kommer hamna på soffan framför tv:n. Jag behöver något att sysselsätta mig med [shake]


   
SvaraCitera

eperleroth:

ag känner mig själv och vet att jag tillslut bara kommer hamna på soffan framför tv:n

eperleroth:

Jag behöver något att sysselsätta mig med

Det där går inte ihop alls.. Behöver du något att sysselsätta dig med hamnar du verkligen inte i soffan, har du ingen fantasi eller kreativitet alls??


   
SvaraCitera

eperleroth:

Jag går just nu mitt första år i gymnasiet på media linjen på en skola i Göteborg. Jag är jättebesviken på både linjen och skolan, och lärarna är jättedåliga. Jag har försökt komma in på ett annat program men eftersom det har gått så långt in på höstterminen får jag inte lov att byta, utan har blivit tillsagd att det är bäst om jag söker om på nytt nästa år.Mitt problem är att jag har ingen aning om vad jag ska göra. För om jag hoppar av skolan nu för att söka om nästa år, vad tusan ska jag göra detta året? Lgga hemma och slappa? Men om jag stannar kvar detta året för att sedan läsa om det en gång till känns ju jätteonödigt! Och jag vill verkligen inte stanna kvar där jag är nu i tre år till...Är det någon som har förslag på vad jag kan göra eller ta mig till??

Ähh kör vidare med det där jag gick media också i tre år innan jag började knega det är ju soft innan allvaret börjar[smile] hmm ganska gammal tråd du kanske redan hittat en lösning, hehe


   
SvaraCitera

eperleroth:

För om jag hoppar av skolan nu för att söka om nästa år, vad tusan ska jag göra detta året? Lgga hemma och slappa?

Läs böcker, både på svenska och engelska. Du kommer att vara väldigt glad att du gjorde det när (om) du skriver högskoleprovet.


   
SvaraCitera

eperleroth:

Är det någon som har förslag på vad jag kan göra eller ta mig till??

Jag hade en vän som hoppade av efter halva ettan, skrev en bok, började ettan på nytt program och fick senare skriva sitt projektarbete i trean om boken. Finns alltid möjligheter.


   
SvaraCitera