Aviseringar
Rensa alla

Byta gymnasieskola.


Ämnesstartare

Hejh!
Börjar imorgon gymnasiet, och är antagen till Norra Real. Problemet är bara det att allt känns så fel med det valet av skola ~ jag ångrar mig att jag hade det som förstahandsval, & skulle nu i efterhand vilja byta till Blackebergs gymnasium. Hur ska man gå tillväga om man vill byta skola? Är det SYV på Norra eller Blackeberg jag ska kontakta? & är det ens möjligt att byta då det fortfarande står människor i reservlistan för att komma in på den skolan?

Tack på förhand!


   
Citera

ellenkarolina: är det ens möjligt att byta då det fortfarande står människor i reservlistan för att komma in på den skolan?

tror ej det


   
SvaraCitera

Tycker du ska börja med att prata med Syv:en på din skola så kan hon kontakta den andra skolan. Om det står folk på reservlistan så tror jag inte det är troligt för dig att byta. Då har dem antagligen redan fullt och då kan man inte direkt gå förbi kän där folk står och väntar. Tycker du ska ge skolan någon vecka först, bara för att se hur det känns. Annars så finns det säkert andra skolor som du kommer att trivas bättre i 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: tror ej det

Men jag borde väl hamna i den listan & står då på tur för att komma in, eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EmmaEminem: Tycker du ska börja med att prata med Syv:en på din skola så /.../

Okej, tack så mycket!
Vet du om det funkar att byta när som helst under terminen, eller ska man hålla sig inom de första veckorna när det gäller byte av skola?


   
SvaraCitera

ellenkarolina:
Okej, tack så mycket!
Vet du om det funkar att byta när som helst under terminen, eller ska man hålla sig inom de första veckorna när det gäller byte av skola?

Byta kan man göra när som helst, kan vara bra att stanna nån dag bara för att känna om det är rätt eller fel. Men finns inte direkt någon tidsgräns. Men om du tycker att det känns fel redan nu så tycker jag absolut att du ska byta.


   
SvaraCitera

EmmaEminem: Byta kan man göra när som helst, kan vara bra att stanna nån dag bara för att känna om det är rätt eller fel. Men finns inte direkt någon tidsgräns. Men om du tycker att det känns fel redan nu så tycker jag absolut att du ska byta.

byter man för sent får man ju gå om


   
SvaraCitera

FruLiten:

byter man för sent får man ju gå om

Ja, men som det lät på henne så skulle hon byta ganska snart.


   
SvaraCitera

EmmaEminem:

Ja, men som det lät på henne så skulle hon byta ganska snart.

ja men du skrev att man kan byta när som helst så ville bara påpeka att om man gör detta sent får man ofta gå om


   
SvaraCitera

ellenkarolina:
Hejh!
Börjar imorgon gymnasiet, och är antagen till Norra Real. Problemet är bara det att allt känns så fel med det valet av skola ~ jag ångrar mig att jag hade det som förstahandsval, & skulle nu i efterhand vilja byta till Blackebergs gymnasium. Hur ska man gå tillväga om man vill byta skola? Är det SYV på Norra eller Blackeberg jag ska kontakta? & är det ens möjligt att byta då det fortfarande står människor i reservlistan för att komma in på den skolan?

Tack på förhand!

google is your friend:  https://www.google.se/search?q=byta+gymnasium&rlz=1C1VEAD_enSE454SE454&oq=byta+gymnasium&aqs=chrome.0.69i57l2j69i60j69i59l2j69i60.21148j0&sourceid=chrome&ie=UTF-8


   
SvaraCitera

FruLiten:

ja men du skrev att man kan byta när som helst så ville bara påpeka att om man gör detta sent får man ofta gå om

Okej, tänkte inte på det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EmmaEminem:

Byta kan man göra när som helst, kan vara bra att stanna nån dag bara för att känna om det är rätt eller fel. Men finns inte direkt någon tidsgräns. Men om du tycker att det känns fel redan nu så tycker jag absolut att du ska byta.

Har gått första dagen nu, & om jag var osäker förut så är jag rätt säker på att jag ska byta nu, då jag hamnade i en skitklass på köpet!Men har beslutat att gå de två första veckorna kanske, sedan kontakta SYV men även ringa den möjliga bytesskolan!


   
SvaraCitera

ellenkarolina:
Har gått första dagen nu, & om jag var osäker förut så är jag rätt säker på att jag ska byta nu, då jag hamnade i en skitklass på köpet!Men har beslutat att gå de två första veckorna kanske, sedan kontakta SYV men även ringa den möjliga bytesskolan!

Gör så 🙂


   
SvaraCitera