Aviseringar
Rensa alla

byta gymnasium/klass!?


huntedspaceship:

3 år är en väldigt lång tid. Visst det har bara gått lite mer än en månad, men vissa person känner av ibörjan om det känns rätt eller fel. Allt känns rätt, förutom med tjejerna. Jo, det är ju det....vågar jag byta? tror inte det, men jag vill ha en förändring

Om det är en förändring du vill ha, får du skapa dig en själv.

Liksom du, trivdes jag heller inte särskilt bra i början och det tog mig fyra månader att lära känna de jag idag kallar för mina bästa vänner. Och de ansågs väl knappast tillhöra de "coola" gänget i klassen, som idag inte längre utmärks särskilt positivt.

I din ålder förändras man och jag är helt övertygad att om du ger din klass en chans, kan du förr eller senare uppskatta den.


   
SvaraCitera

huntedspaceship:

Jag har många tjejkompisar från högstadiet som är mina allra bästa vänner,

Men då så! Man kan inte få allt i livet. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

huntedspaceship: jag trivs med skolan, linjen och killarna i klassen
huntedspaceship: jag ber om hjälp eftersom jag inte mår bra eller trivs.
[confused]

Men ja...[shake] jag trivs med det mesta förutom tjejerna...det får mig att vilja byta och må dåligt.

Spartakus:

Det är ju i.a.f. två som är rätt okej. Det löser sig nog.

Jag hoppas det löser sig, är inne i en väldigt jobbig period just nu, och skolan gör den bara värre. Japp killarna finns, har gamla kompisar i andra klasser/linjer och såklart andra skolor, men fortfarande man vill ha nån i sin klass...Jag hänger med på lektionerna och kan fokusera. Att inte ha nån "bästis" i nya klassen gör mig ofokuserad egentligen...


   
SvaraCitera

huntedspaceship:

såklart man vill ha nån tjej 😮

ser inte det självklara, men okej. Du vill alltså byta bort en klass där det finns trevlig folk bara för att de trevliga människorna råkar vara killar? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack allihopa för era kloka råd, jag för ta en till funderare om hur jag ska lösa detta på bästa sätt 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

ser inte det självklara, men okej. Du vill alltså byta bort en klass där det finns trevlig folk bara för att de trevliga människorna råkar vara killar? [tard]

Det är mer självklart för mig....men jag förstår om inte ni andra förstår mitt problem...men ahh. [shake]

Jag vill kanske byta eftersom jag inte trivs med tjejerna i min klass, känner ingen "matchning". Alla tjejer har hittat nåt, sen så är det jag....femte hjulet.
Jag är med killarna, men jag vill ha NÅN tjej. Jag vet inte hur jag ska få dig att förstå, alla har olika krav, jag behöver nån tjej, jag kan inte spendera 3 år bara med killar, det kanske du kan, men inte jag. Jag måste ha en blandning..


   
SvaraCitera

huntedspaceship:

men jag förstår om inte ni andra förstår mitt problem

Jag tror jag förstår dig, eftersom jag har något liknade i min klass nu när jag började i gymnasiet, alla har hittat varandra och någon som är kanske lik en själv. Har samma problem, i vissa studer så är tjejerna i min klass jättebra, och andra gånger så funderar jag på att byta.. Men, vågar dock inte för jag vill inte att det ska bli till det sämre heller. Finns det någon annan skola du vill byta till i så fall? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh, vad bra att du förstår. Ja, jag har velat fram och tillbaka om byte till en annan skola/klass, men det är svårt att veta till 110 % vad just jag vill exakt.

izone:

Har samma problem, i vissa studer så är tjejerna i min klass jättebra, och andra gånger så funderar jag på att byta..

exakt som mig, men nu är det blivit värre och jag känner att tjejerna inte har en sån bra sammanhållning..lite synd, om det kanske hade varit lite bättre "lära-känna-varandra" bland tjejerna ibörjan så kanske jag inte hade känt så här, vad vet jag...

izone:

Men, vågar dock inte för jag vill inte att det ska bli till det sämre heller. Finns det någon annan skola du vill byta till i så fall? [smile]

Jag står har fått en plats på östra real (men tror inte det är en skola för mig) Står på kö till värmdö, norra real, södra latin och globala 🙂 Vilka skolor har du tänkt på att? [smile]


   
SvaraCitera

huntedspaceship:

Jag är med killarna, men jag vill ha NÅN tjej

ha tjejkompis utanför skolan och umgås med din klass i skolan? Blir trött när folk med mindre problem än jag gnäller [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men bit ihop och gå till skolan i alla fall, du är faktiskt där för att skaffa en utbildning inte för att skaffa nya kompisar (vilket du säkert kommer få så småningom också).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

ha tjejkompis utanför skolan och umgås med din klass i skolan? Blir trött när folk med mindre problem än jag gnäller [zzz]

Som jag har nämnt tidigare så vill jag inte bar ha killkompisar i klassen, utan nån tjej också¨.
Hur kan du veta att detta är mitt enda minsta problem? Detta är ETT av många...

envitkossa:

Men bit ihop och gå till skolan i alla fall, du är faktiskt där för att skaffa en utbildning inte för att skaffa nya kompisar (vilket du säkert kommer få så småningom också).

Jag går till skolan, varje dag, måndag till fredag, flera timmar och jag bitar ihop. Visst jag är därför en utbildning, men mitt sociala liv då?
Jag vill ha roligt i plugget, inte bara plugg plugg plugg.


   
SvaraCitera

Du kan byta i 2an eller 3an, om du ska fortsätta natur är det ganska simpelt.


   
SvaraCitera

huntedspaceship:

Som jag har nämnt tidigare så vill jag inte bar ha killkompisar i klassen, utan nån tjej också¨.

fast nu ser läget ut som så att du väljer bort flera av dem, eventuellt trevliga tjejer bara för att du är så osäker på dig själv att du tror att du blir mindre värd om du umgås med mindre populära människor. Du HAR ju ändå vänner i klassen.
Tänk om du BARA hade killar i klassen och var ensam tjej, hade du gnällt då också om att du ville ha en tjejkompis i klassen fast det var omöjligt?

huntedspaceship:

Jag vill ha roligt i plugget, inte bara plugg plugg plugg.

Gå flumlinje då? Inte för att vara den som är den, men nv är ju en av de linjer som är mest pluggpluggplugg.


   
SvaraCitera

huntedspaceship:

Jag umgås mycket med killarna, men det skulle ju också vara skönt att ha någon tjej man kan vara med, det är 3 år jag ska spendera i denna klass, såklart man vill ha nån tjej 😮

Man behöver inte umgås med människorna i sin klass. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Så om jag förstår dig rätt så är du deppig över att du inte har en tjejkompis i klassen som du "trivs med". Varför måste du ha just en tjejkompis om jag får fråga? Viktigaste är väl att du har kompisar ö.h.t? Det tar lång tid innan en klass blir sammansvetsad, tro mig, många kommer öppna upp sig mot varandra med tiden, men för oss som går gymnasiet så har det väl gått.. närmare en månad tror jag.

Det känns väldigt Emoboi av dig att må så fruktansvärt dåligt som du beskriver över att inte ha en tjejkompis. och att du funderar på att byta skola över saken ännu mer.

Men trivs du inte i klassen, överlag då, så ska du väl inte gå kvar utan söka dig till annan skola eller annan klass. väldigt simpelt. Eller så får du vänta och se om folk öppnar upp eller inte.


   
SvaraCitera