Aviseringar
Rensa alla

Byta gymnasium program? Kom in på helt fel..


Ämnesstartare

Hej, fick se vad jag kom in på kom in på helt fel gymnasium hur ändrar man så att jag kan gå på de jag vill för de står att ja borde komma in med 175p och jag har 175p.
Hur fan gör jag? Hamnar i helt fel ort..


   
Citera
Ämnesstartare

Val
1. Sökt program / Profil: EKEKO-SJÖ, Ekonomiprogrammet inr ekonomi, Sjödalsgymnasiet
Önskemål om inriktning / Profil: EKEKO, Ekonomi
Utbildningsanordnare: Huddinge kommun
Önskemål om skola: Sjödalsgymnasiet
Behörighetsgrupp Behörig
Din reservplats: 12
175.0 190.0 230.0 190.0 64
Val
2. Sökt program / Profil: SASAM-SJÖ, Samhällsvetenskapsprogrammet inr samhällsvetenskap, Sjödalsgymnasiet
Önskemål om inriktning / Profil: SASAM, Samhällsvetenskap
Utbildningsanordnare: Huddinge kommun
Önskemål om skola: Sjödalsgymnasiet
Behörighetsgrupp Behörig
Din reservplats: 5
175.0 180.0 210.0 180.0 32
Val
3. Sökt program / Profil: SABET-SJÖ, Samhällsvetenskapsprogrammet inr beteendevetenskap, Sjödalsgymnasiet
Önskemål om inriktning / Profil: SABET, Beteendevetenskap
Utbildningsanordnare: Huddinge kommun
Önskemål om skola: Sjödalsgymnasiet
Behörighetsgrupp Behörig
Din reservplats: 2
175.0 175.0 220.0 175.0 95
Val
4. Sökt program / Profil: EK-LIL, Ekonomiprogrammet, Liljevalchs Internationella Läroverk
Önskemål om inriktning / Profil: EKJUR, Juridik
Utbildningsanordnare: Södertälje
Önskemål om skola: Liljevalchs Internationella Läroverk
Behörighetsgrupp Behörig
175.0 145.0 185.0 - 50

Så där står de, och vill fan inte gå i Södertälje..


   
SvaraCitera

tror det är lite väl sent nu tyvärr


   
SvaraCitera

Det brukar gå att ringa runt till skolor första veckan och se om de har platser. Men om du på något sätt kan fixa det före det är väl det bra.


   
SvaraCitera
time
 time

Varför sökte du till Södertälje då?


   
SvaraCitera

Omg Södertälje är ju nice, speciellt liljevalchs [bigsmile]


   
SvaraCitera

Men det står ju på ditt förstahandsval att du är behörig? Alltså borde det väl gå ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wiieee11:

Omg Södertälje är ju nice, speciellt liljevalchs

wiieee11:

Omg Södertälje är ju nice, speciellt liljevalchs

wiieee11:

Men det står ju på ditt förstahandsval att du är behörig? Alltså borde det väl gå ?

Nej jag kom inte in där för att för många hade sökt.. har aldrig vart på skolan, är de bra där eller? 🙂


   
SvaraCitera

deuse:

Nej jag kom inte in där för att för många hade sökt.. har aldrig vart på skolan, är de bra där eller? 🙂

Aha det var ju synd..

Skolan har ganska bra rykte, känner vissa som sökt dit och också varit i skolan, dom tycker den är riktigt nice [smile]Och så ligger den ganska centralt, nära Södertälje sjukhus och E4an och så har du Nancy's typ 150 m därifrån. Ganska trevligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wiieee11:

Aha det var ju synd..

Skolan har ganska bra rykte, känner vissa som sökt dit och också varit i skolan, dom tycker den är riktigt nice Och så ligger den ganska centralt, nära Södertälje sjukhus och E4an och så har du Nancy's typ 150 m därifrån. Ganska trevligt

Vet exakt hur den ligger bor ju fan i tälje haha, men har aldrig vart in på skolan bara, är de sköna personer på skolan då, och är lärarna okej? 🙂


   
SvaraCitera

deuse:

Vet exakt hur den ligger bor ju fan i tälje haha, men har aldrig vart in på skolan bara, är de sköna personer på skolan då, och är lärarna okej? 🙂

Men omg jag bor oxå i Södertälje, trodde du inte bodde där.. [bigsmile]

Men aa, dom e ganska sköna, den e ganska lugn lixom [smile]


   
SvaraCitera

Sök till HGY istället. Mycket bra gymnasium (jag gick där). Nära sjödal är det också och tidigare var det iaf väldigt låg intagning [bigsmile]


   
SvaraCitera

Man är ju alltid garanterad plats i sin hemkommun, blir det platser över på dina andra val är du ju reserv så du borde få erbjudande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wiieee11:

Men omg jag bor oxå i Södertälje, trodde du inte bodde där..

Men aa, dom e ganska sköna, den e ganska lugn lixom

haha åfan va heter du i efternamn, kanske känner dig. 🙂


   
SvaraCitera

deuse:

haha åfan va heter du i efternamn, kanske känner dig. 🙂

Lägger inte ut såna uppgifter här [no-no]


   
SvaraCitera