Aviseringar
Rensa alla

Byta IP


Ämnesstartare

Tja, kan man på något sätt byta ip?


   
Citera

du kan använda proxy, vpn eller liknande


   
SvaraCitera

Det lättaste är väl att öppna kommandotolken och skriva in ipconfig/renew och sedan enter. kolla dock ipn före och efter så det funkar som det ska.


   
SvaraCitera

TOR


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Det lättaste är väl att öppna kommandotolken och skriva in ipconfig/renew och sedan enter. kolla dock ipn före och efter så det funkar som det ska.

Funkar bara med vissa ISPs samt om man har dynamiskt IP. Har man fast IP så är det enda sättet att få nytt IP att kontakta sin ISP alt använda sig av en tillfällig proxy.


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

TOR

Sämsta jävla skiten som någonsin uppfunnits i proxyväg.


   
SvaraCitera

clickclack:

Funkar bara med vissa ISPs samt om man har dynamiskt IP.

Är inte det de flesta då?


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Är inte det de flesta då?

Det vet jag inte, men det beror också på ISP:n som sagt. Med Telia funkar det inte t.ex.


   
SvaraCitera

clickclack:

Har man fast IP så är det enda sättet att få nytt IP att kontakta sin ISP

Om ens detta funkar, testade en gång, blev nekad. [sad]

Edit: Nej, med Telia funkar det inte..


   
SvaraCitera

clickclack:

Sämsta jävla skiten som någonsin uppfunnits i proxyväg.

varför?


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

varför?

Nu har jag visserligen inte använt det på ett par år, så det kanske har blivit bättre nu, men sist jag använde det så var det sjukt segt och man tappade anslutningen titt som tätt, vissa sidor gick inte att gå in på etc etc.


   
SvaraCitera

clickclack:

Nu har jag visserligen inte använt det på ett par år, så det kanske har blivit bättre nu, men sist jag använde det så var det sjukt segt och man tappade anslutningen titt som tätt, vissa sidor gick inte att gå in på etc etc.

Om du tror att tor är en simpel proxy så har du nog inte riktigt förstått vitsen med det.

Personen ville bara byta ip, inte hitta anonymiseringslösningar.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Om du tror att tor är en simpel proxy så har du nog inte riktigt förstått vitsen med det.

Det har samma funktion som en proxy iaf och det var inte jag som föreslog TOR från början.


   
SvaraCitera

clickclack:

Det har samma funktion som en proxy iaf och det var inte jag som föreslog TOR från början.

Det är lite mer än en vanlig proxy och därför funkar den inte lika bra som proxy som en vanlig proxy gör. Just sayin.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Det är lite mer än en vanlig proxy och därför funkar den inte lika bra som proxy som en vanlig proxy gör. Just sayin.

Tycker inte det är någon större skillnad mer än att man måste installera TOR medan en proxy kan man enkelt hitta på nätet och bara göra lite inställningar i webbläsaren.


   
SvaraCitera