Aviseringar
Rensa alla

Byta klass/gymnasium?


Ämnesstartare

Det är så här, jag är en 16 årig kille som nu går första året på gymnasiet. Efter halva året så känner jag att min klass bara blir sämre och sämre. Vi har ingen sammanhållning alls och är bara ca 17 elever i klassen. Ca 10 av dem är killar och ca 5 av de är invandrare sen har vi 3 "nördar" och jag och en tillarrow-10x10.png kille som är allmänt sköna svennar bara.

Det är så att nördarna håller ihop, invandrarna också medans jag och min kompis typ också hänger med invadrarna. De accepterar oss och snackar med oss hela tiden osv men de blir ändå som att vi är lite utanför i gänget. Mycketarrow-10x10.png med tanke på att de är invandrare, de har sin egna humor och tar skolan på ett helt annat plan än vi gör.

Tjejerna i klassen vill jag inte ens prata om, ingen av oss killar pratar ens med dem så vida de inte handlar om grupp arbete. Jag börjar nu bli less på den här sjukt dåliga klassen och skulle nästan göra vad som helst för att få byta klass. Jag gick till rektorn men hon sa att jag inte fick byta först 2:an pga scheman osv..

Funderar därför nu på att byta skola istället, så vad säger ni vad ska jag göra åt saken?


   
Citera

rasist?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FNÖ:
rasist?

Nej, snarare att vi är helt olika som personer vilket jag tror är pga kulturerna..


   
SvaraCitera

ej värt att byta. eftersom du har någon du snackar med så är det väl inte så illa? 3 år kommer gå fort.


   
SvaraCitera

Byt inte. Det brukar bara skita sig för folk o man får gå om osv hit o dit o problem med betygen. Stanna i din klass, gör en icebreaker o ba få alla o snacka. För min gamla klass var det stelt som fan i ettan. Tvåan var bättre och trean snacka alla med alla och hade skit kul. Ni får mer gemensamt när ni alla kan gå ut på krogen o supa. 


   
SvaraCitera

Finns väl andra klasser du kan umgås med på rasterna osv? Jag vantrivdes i min klass dom två första åren men sista året var väldigt bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:
ej värt att byta. eftersom du har någon du snackar med så är det väl inte så illa? 3 år kommer gå fort.

De är mer att jag vill inte hamna i något stadie där jag är killen som blir över... För jag vill inte direkt hänga med invandrarna eftersom att vi inte passar ihop, töntarna vill jag inte heller vara med.. Så byta klass eller skola känns som en bra väg ut ur skiten

Reeeetooo:
Byt inte. Det brukar bara skita sig för folk o man får gå om osv hit o dit o problem med betygen. Stanna i din klass, gör en icebreaker o ba få alla o snacka. För min gamla klass var det stelt som fan i ettan. Tvåan var bättre och trean snacka alla med alla och hade skit kul. Ni får mer gemensamt när ni alla kan gå ut på krogen o supa. 

De är bara det att grupperingarna är redan klara, vi har ett töntgäng, ett invandrargäng+ mig och en till svenne som typ hänger med invandrarna fast är inte riktigt lika självklar i gänget.. Vi passar inte ihop riktigt, utan är mer några man snackar med lite då och då 

Spotify:
Finns väl andra klasser du kan umgås med på rasterna osv? Jag vantrivdes i min klass dom två första åren men sista året var väldigt bra.

Ja precis, de grabbarna jag trivs bäst med går i paralellklassen. Därför känns de extra lönt att byta klass. Min situation just nu får mig bara att må dåligt, har inget riktigt gäng där jag trivs i klassen vilket gör mig mer omotiverad att gå i skolan


   
SvaraCitera