Aviseringar
Rensa alla

byta kön på um mm


Ämnesstartare

Jag tycker att det känns otroligt gammalmodigt och dumt att man inte kan byta kön på um.

Sen tycker jag också att det är fel att man måste välja om man är "kille" eller "tjej" när man registrerar sig. Tycker detta ska försvinna.

Skulle även sitta fint med fler alternativ bland könen.


   
Citera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera

jag tycker bara de kan strunta i vilket biologiskt kön man har eller socialt kön man anser sig tillhöra över huvud taget. det är, åtminstone för mig, helt ointressant.


   
SvaraCitera

Mm, håller med.


   
SvaraCitera

stereo total:

Tycker detta ska försvinna.

Röstar också på detta!
Skulle vilja ha mer känslan av "va spelar det för roll ska du ner där och gräva eller"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus:

Röstar också på detta! Skulle vilja ha mer känslan av "va spelar det för roll ska du ner där och gräva eller"

Ja men eller hur [love]


   
SvaraCitera

Håller med till 100%.


   
SvaraCitera

Det är ju en sida för sexuellt välmående också och så ska man komma och tvinga transpersoner att välja

ajaj [no-no]


   
SvaraCitera

Behöver man välja alls?


   
SvaraCitera

Nachac:

Behöver man välja alls?

Ja, när jag omreggade så gick det inte att välja tom i alla fall


   
SvaraCitera

genus:

Ja, när jag omreggade så gick det inte att välja tom i alla fall

Det är dåligt.


   
SvaraCitera

Eller bara lägga till alternativet "Skall du skita i!".


   
SvaraCitera
Åtta

Att det inte går att byta och så har endast att göra med att den tekniska lösningen är gammal. Personligen skulle jag vara öppen för att ta bort information om kön helt och hållet, men jag är djupt tveksam till huruvida Ungdomar AB känner för att lätta på plånboken för att ta bort funktionalitet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Behöver man välja alls?

Ja [sad]

Åtta:

men jag är djupt tveksam till huruvida Ungdomar AB känner för att lätta på plånboken för att ta bort funktionalitet.

Men vadå, det kan väl inte kosta något märkvärt att ordna?


   
SvaraCitera
Åtta

stereo total:

Men vadå, det kan väl inte kosta något märkvärt att ordna?

Någon tusenlapp, i alla fall.


   
SvaraCitera