Aviseringar
Rensa alla

Byta Linje i 2an;


Ämnesstartare

Tjenare, det är så att jag går el med ett specialutformat program inriktad på datorer. Jag går i tvåan och går inriktningen Nätverkstekniker, den andra vägen är programmerare. Programmerare måste man plugga vidare för att få jobb. Därför valde jag nätverkstekniker, dock verkar inte detta ge jobb direkt heller.

Jag är 17 går i tvåan fyller 18 i april.
Det jag undrar är om jag har lust att byta linje till något helt annat bygg/elektriker eller något liknande. Hur går det till då?
Måste jag vänta tills nästa års ettor börjar och hoppa på dem eller finns det möjlighet att hoppa på nästa termin och börja?

Tacksam för svar /
Kan tillägga att jag fick ig på 50% på allt i 1;an och har inte rört ett finger i tvåan.


   
Citera

antar att du måste börja med ettorna nästa år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det beror på hur samarbetsvillig skolan du vill börja på är och vad du vill gå för linje istället.
Min pojkvän bytte från IT till Media webproduktion när han gick i tvåan. Han fick gå om tvåan men dom ämnena han redan har läst behövde han inte läsa igen och dom ämnena han saknar från ettan fick han läsa ikapp med ettorna på skolan, han går alltså inte alla lektioner ihop med sina klasskamrater utan har mer ett eget schema.

Maila rektorerna på den nya skolan du vill börja på och prata med dom och se vad dom säger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej men pågrund utav mina ig och min satsing i denna skola ser så skitig ut. Så antar jag att jag får börja med 1orna nästa år. Men hur funkar det om jag hoppar av vad fan ska man leva på då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

menat:

Måste jag vänta tills nästa års ettor börjar och hoppa på dem

trorom får ont om du hoppar pårom :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

trorom får ont om du hoppar pårom :S

[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

menat:

Okej men pågrund utav mina ig och min satsing i denna skola ser så skitig ut. Så antar jag att jag får börja med 1orna nästa år. Men hur funkar det om jag hoppar av vad fan ska man leva på då?

min pojkvän hade också många ig då han inte orkade plugga på sin förra skolan... men är linjerna lika? har du godkänt i alla kurserna i ettan? har du godkänt i alla kurserna i ettan har du iaf god chans att kunna hoppa in i tvåan på det nya gymnasiet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

menat:

Men hur funkar det om jag hoppar av vad fan ska man leva på då?

dina föreldrar altenativt söka jobb


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

dina föreldrar altenativt söka jobb

Min morsa kan inte gå runt och försörja mig. Sökt jobb har jag gjort och det enda som nappat är telefonförsäljar jobb där man får väldigt lite betalt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

menat:

Kan tillägga att jag fick ig på 50% på allt i 1;an och har inte rört ett finger i tvåan.

Blivande_japan:

antar att du måste börja med ettorna nästa år

tror du får gå om


   
SvaraCitera

Japp, inget annat än att börja om från ruta ett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

menat:

Min morsa kan inte gå runt och försörja mig. Sökt jobb har jag gjort och det enda som nappat är telefonförsäljar jobb där man får väldigt lite betalt.

gå kvar på nuvarande skola, maila rektor alternativ vice rektor på andra skolan du vill börja på. Har du tur kan du börja trotts att det är mitt i ett skolår.
Kan du inte börja mitt i läsåret på den nya skolan så går du kvar på din nuvarande skola, försöker få ihop några betyg så blir det lättare och mindre att plugga sen när du byter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera